کد خبر: 1230256
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
فرمانده کل ارتش در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله آل هاشم، نوشت: این اسوه اخلاق و مجاهدت، عمر گرانمایه خویش را در صف اول جبهه نبرد حق علیه باطل پشت سر گذاشت.

جوان آنلاین: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سیدمحمد علی آل هاشم را به والد ماجد ایشان آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم تسلیت گفت.

به گزارش فارس، متن پیام تسلیت سرلشکر موسوی به این شرح است:بِسمِ رَبِّ الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقینَ «الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ» - توبه ۲۰ حضرت آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم دامت برکاتهسلام علیکم بما صبرتمشهادت مجتهد مجاهد، حضرت آیت‌الله سیدمحمد علی آل هاشم، در همراهی رئیس‌جمهوری محبوب و مردمی، موجب اندوه و تأثر اینجانب و آحاد کارکنان ارتش حزب الله گردید.

این اسوه اخلاق و مجاهدت، عمر گرانمایه خویش را در صف اول جبهه نبرد حق علیه باطل پشت سر گذاشت. او پرچمدار مودت و احترام به ایثارگران و رزمندگان و اقشار جامعه بود و در طریق توسعه معرفت دینی و روحیات مکتبی در ارتش و امت حزب‌الله جهد بلیغ می‌کرد.

آن عالم عامل، ولایتمداری صادقانه، مداومت بر جهاد تبیین، ترویج مفاهیم ناب و بنیادین انقلاب اسلامی را وجهه همت خود قرار داده و کارنامه پرباری از روشنگری و مردمداری را در پیشینه پر افتخار داشت و محبت و دعای خیر همگان را به نیکی توشه آخرت کرده بود: «إنا لا نَعلمُ مِنهُ إلا خیرا».

ضایعه فراق این همرزم سالیان دفاع مقدس و همسنگر دیرین شهیدان و سالکان طریق حق را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) رهبر معظم انقلاب، امت حزب‌الله، مردم غیور آذربایجان و تبریز، همکاران عزیزمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً به بیت شریف حضرت آیت‌الله سیدمحمد تقی آل هاشم تسلیت می‌گویم و منتهای مرتبه اقتدار و اعزاز ایران شکوهمند و اسلامی را که متبرک به انفاس قدسی شهداست، از بارگاه الهی مسألت دارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی

گفتنی است؛ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.

در این سانحه هوایی، آیت‌سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار