کد خبر: 1230273
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
گواردیولا و ۶ جامی که برای سیتی گرفت
دهمین قهرمانی من‌سیتی در انگلیس در حالی به دست آمده که این تیم یک فینال حساس با منچستریونایتد در جام‌حذفی پیش‌رو دارد. شش قهرمانی سیتیزن‌ها تحت رهبری پپ گواردیولا به ارمغان آمده و به همین‌خاطر است که سرمربی سیتی سال‌های حضورش در جزیره را بهترین روز‌های عمرش می‌خواند: «واقعیت این است که من به ترک سیتی نزدیک‌تر هستم تا ماندن.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: پوکر قهرمانی سیتیزن‌ها، حسرت توپچی‌ها برای فتح لیگ جزیره را ۲۱ ساله کرد. منچسترسیتی در مصاف با وستهام ۳ بر یک به پیروزی رسید تا برد ۲ بر یک آرسنال برابر اورتون خنثی شود. 
این فصل لیگ‌برتر انگلیس با چهارمین قهرمانی متوالی سیتی به پایان رسید و آرسنال نزدیک‌ترین رقیب این تیم در جنگ قهرمانی کم آورد. شاگردان پپ گواردیولا در حالی به هدف خود رسیدند که تا قبل از انجام بازی عقب‌افتاده مقابل تاتنهام، سرنوشت قهرمانی دست خودشان نبود، اما آبی‌های منچستر با درخشش در هفته‌های پایانی اجازه ندادند تیم آرتتا اولین قهرمانی‌اش پس از فصل ۲۰۰۴ -۲۰۰۳ را به دست بیاورد. به غیر از سیتی ۹۱ امتیازی، آرسنال، لیورپول و استون‌ویلا دیگر نمایندگان انگلیس در فصل آینده لیگ‌قهرمانان خواهند بود. تاتنهام هم به لیگ اروپا خواهد رفت، سهمیه لیگ‌کنفرانس نیز به چلسی رسید و همانطور که انتظار می‌رفت منچستریونایتد در رقابت‌های اروپایی غایب خواهد بود. ارلینگ هالند که در سه بازی آخر تیمش نتوانسته بود گلزنی کند با ۲۷ گل زده بالاتر از کول پالمر، آقای گل جزیره لقب گرفت. 
دهمین قهرمانی من‌سیتی در انگلیس در حالی به دست آمده که این تیم یک فینال حساس با منچستریونایتد در جام‌حذفی پیش‌رو دارد. شش قهرمانی سیتیزن‌ها تحت رهبری پپ گواردیولا به ارمغان آمده و به همین‌خاطر است که سرمربی سیتی سال‌های حضورش در جزیره را بهترین روز‌های عمرش می‌خواند: «واقعیت این است که من به ترک سیتی نزدیک‌تر هستم تا ماندن. هشت سال گذشته و سال آینده ۹ سال می‌شود. در حال حاضر ‏احساسم این است که فصل بعد می‌مانم. باید با باشگاه صحبت ‏کنم. فصل آینده زمان برای صحبت کردن داریم و البته باید شرایط بازیکنانم ‏را هم ببینم.» سرمربی سیتی در جشن قهرمانی تیمش از رقیبش صحبت کرد: «قهرمانی احساسی بسیار دلچسب و زیباست. البته می‌خواهم از آرسنال و ‏لیورپول قدردانی کنم، به‌خصوص از آرسنال که باعث شد هر دو تیم ‏به این سطح برسند. لیورپول در دو فصل قبلی ما را تا آخرین حد ‏ممکن تحت فشار گذاشت و حالا این کار را آرسنال انجام داده است. ‏فصل فوق‌العاده‌ای بود. ما از همان اوایل فصل پیام آرسنال را ‏گرفتیم. می‌دانستیم که آرسنال قرار است حالا‌حالا‌ها با ما رقابت ‏سرسختانه داشته باشد، به خصوص به‌خاطر مربی جوان و ‏بااستعدادی که دارد. آن‌ها تیم جوانی هم دارند و به ما این پیام را ‏دادند که سال‌های دیگر هم رقیب سخت سیتی هستند، ولی فعلاً ‏وقت جشن گرفتن است.»
گواردیولا از کسب شش قهرمانی در انگلیس می‌گوید: «اگر کسی هفت سال پیش به من می‌گفت قرار است شش بار ‏قهرمان لیگ برتر شوی، می‌گفتم دیوانه شده‌ای، مگر می‌شود ‏چنین اتفاقی بیفتد، ولی افتاد. دهه ۸۰ متعلق به لیورپول بود، ‏دهه ۹۰ متعلق به منچستریونایتد سرالکس فرگوسن، بعد نوبت ‏چلسی و مورینیو بود و حالا هم نوبت ماست. ‏پشت صحنه خیلی ‏تلاش می‌شود. نمی‌خواهم بگویم مربی بدی هستم، ولی ‏خیلی‌ها از من حمایت می‌کنند که انسان‌های درجه یکی هستند؛ ‏هواداران، کادر فنی و بازیکنان. همه دپارتمان‌های باشگاه مهم هستند. باید سخت کار کنید، متواضع باشید و ‏وجدان کاری داشته باشید. تا حالا هیچ‌کس چهار بار پیاپی قهرمان ‏نشده بود و من به بازیکنانم گفتم چرا ما نباشیم.»
هالند آقای گل انگلیس نیز در جشن قهرمانی از سرمربی تیمش تمجید کرد: «در هر بازی به شکل خاصی به میدان رفتیم، البته اینطور نبود که فینال باشد، اما چیزی شبیه به آن بود. هر بازی بسیار پرفشار و سخت است. پپ هر روز انتظارات زیادی دارد و اگر این انتظارات را برآورده نکنید با دردسر بزرگی مواجه خواهید شد. با تمام وجودم او را دوست دارم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار