کد خبر: 1197657
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «جوان»:
دولت تسهیلات و مشوق‌های لازم را به صنایع اعطا کند تا این صنایع به سمت ایجاد ایستگاه‌های ذخیره گاز حرکت کنند

جوان آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است صنایع از ایجاد ذخیره‌سازی گاز کاملاً سود می‌برند و باید به سمت این موضوع حرکت کنند. دولت تسهیلات و مشوق‌های لازم را به صنایع اعطا کند تا این صنایع به سمت ایجاد ایستگاه‌های ذخیره گاز حرکت کنند و در فصول سرد سال گاز خود را مورد استفاده قرار دهند و بدین ترتیب بدون وقفه امکان تولید محصولات صنعتی و فروش این محصولات از سوی صنایع خواهد بود که به عدم‌النفع چندین میلیارد دلاری صنایع پایان خواهد داد.

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» با اشاره به ضرورت تمرکز بر ذخیره‌سازی انرژی گاز در مخازن جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال گفت: توقف در ایجاد زیرساخت‌های لازم حوزه برق و گاز در سال‌های گذشته ما را با مشکل ناترازی انرژی مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه ما باید از سویی به سمت توسعه زیرساخت‌های انرژی برویم، بیان کرد: ما در بخش گاز باید به سمت توسعه ساختار پالایشگاهی و خطوط انتقالی گاز حرکت کنیم. همچنین ما در زمینه برق باید به سمت نیروگاه‌سازی برویم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین در کوتاه مدت مسئله ذخیره‌سازی گاز بسیار مهم است. این مسئله از ۱۰ سال گذشته از جمله تکالیف دولت بوده و البته در مقطعی این موضوع آغاز ولی متوقف می‌شود. با این حال و در شرایط فعلی هم دولت به خودی خود باید نسبت به ذخیره‌سازی گاز اقدام کند و هم صنایع باید در این بخش تحرک داشته باشند.
وی با بیان اینکه صنایع بزرگ و کلان هم در حوزه برق مشکل دارند و هم در حوزه گاز اظهار کرد: از این رو مجلس رفع مشکلات برق صنایع را در بودجه سالانه مد نظر قرار داد تا صنایع در زمینه تولید برق به سمت نیروگاه‌سازی حرکت کنند و خودشان تولید کننده برق خودشان باشند تا برق صنعت از برق مصرفی جدا شود. همچنین در مسئله گاز هم ذخیره‌سازی باید مد نظر قرار گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشوق‌های دولت در زمینه ایجاد مخازن ذخیره‌سازی گاز در صنایع بیان کرد: در این بخش مقرر شده است وزارت نفت و دولت تسهیلات و مشوق‌های لازم را به صنایع اعطا کنند تا این صنایع به سمت ایجاد ایستگاه‌های ذخیره گاز حرکت نمایند و در فصول سرد سال گاز خود را مورد استفاده قرار دهند و بدین ترتیب بدون وقفه، امکان تولید محصولات صنعتی و فروش این محصولات از سوی صنایع خواهد بود که به عدم‌النفع چندین میلیارد دلاری صنایع پایان خواهد داد.
وی تأکید کرد: به واقع صنعتی همچون صنعت سیمان به شدت گاز نیاز دارد و این مسئله خوب نیست که وقتی تراز انرژی منفی می‌شود، انرژی صنعت را قطع می‌کنیم. ضمن اینکه صنعت ما هم نیازمند نیست و می‌تواند سیستم ذخیره‌سازی گاز خود را تقویت و در این بخش حرفه‌ای‌تر برخورد کند تا مجبور نشود سالی دو الی سه بار تولید خود را متوقف کند و سطح درآمدش را پایین آورد، بنابراین ورود صنایع به ایجاد ذخیره‌سازی گاز به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور که از ذخیره‌سازی گاز کاملاً سود می‌برد با مشوق‌های ارائه شده نیز بیشتر سود
خواهد برد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد مخازن ذخیره‌سازی گاز صنایع از جمله ضروریات بوده و صنایع هم باید با جدیت به این موضوع ورود کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار