جوان آنلاین: محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:
فربهی از پول بیت المال
و مخالفت با اصلاحات اقتصادی!
کارتل رسانهای "دنیای اقتصاد"، خود را مجموعه رسانهای خصوصی جا میزند و ضمنا حامی نظام اقتصادی غرب با ساز و کارهای مشخص است. ضمنا هر جا پایش بیفتد، مخالف سیاستهای کلی نظام و منطبق با مواضع ضد ایرانی غرب موضع میگیرد.
اخذ مالیات بازدارنده از سوداگریهای کاذب برای ممانعت از دلالیهای ضد تولید، به عنوان یک سیاست اصلاحگرانه، سیاست ثابت اقتصادی در بسیاری از نظامهای سیاسی به ویژه در غرب شناخته میشود.
اما نشریه غربگرا، تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه را که هدف اصلی اش مهار سوداگریهای دانه درشت و مخرب است، "خراج"! وانمود کرده و مینویسد:
"مالیاتستانی تهاجمی چه بر سر طبقه متوسط بخش خصوصی میآورد؟ سیاستهای اقتصادی، دو طبقه متوسط خلق کرده؛ «طبقه متوسط خودی» و «طبقه متوسط غیرخودی». در حالی که خودیها از حمایت اقتصادی بیشتری برخوردارند، غیرخودیها با فشار اقتصادی زیادی مواجه شدهاند. در چنین شرایطی دولت با تعریف ابزارهای مالیاتی جدید، فشار بر این طبقه را مضاعف کرده است. مالیات بر عایدی سرمایه چه اهدافی را دنبال میکند؟ ".
خودی و غیر خودی؟ جالب است بدانید که "دنیای اقتصاد" و نشریات تابعه اش دائما، از شرکتهای مختلف عمومی و دولتی، آگهیهای چند ده میلیارد تومانی (سالانه چند هزار میلیارد تومان) دریافت میکنند!
حکایت شتر مرغ است که هم میخواست از مزایای هردوانه بودن بهرهمند باشد و در عین حال، نه مثل مرغ بپرد و نه مانند شتر بار ببرد!
کجای دنیا به نشریات معارض از این دست، آگهیهای هنگفت میدهند تا علیه سیاستهای اصلاحی عمومی شانتاژ کنند؟!
فقط در شماره امروز دنیای اقتصاد، دهها آگهی تبلیغاتی از شرکت مخابرات ایران، شرکت پالایش نفت تبریز، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و معادن ایران، کمیته ملی المپیک، منطقه آزاد تجاری قشم، پالایشگاه اصفهان، اداره کل منابع طبیعی استان گلستان، اداره کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان، شهرداری قم و اهواز، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، و... منتشر شده است. در روزهای قبل هم میتوان آگهیهایی از ستاد اجرایی، شهرداری، همراه اول و... را مشاهده کرد!