کد خبر: 1229572
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین می‌گوید بیش از ۶۰۰ هزار فلسطینی از رفح و ۱۰۰ هزار نفر دیگر از شمال غزه در ۱۰ روز گذشته "به اجبار آواره" شده اند.

جوان آنلاین: دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین می‌گوید بیش از ۶۰۰ هزار فلسطینی از رفح و ۱۰۰ هزار نفر دیگر از شمال غزه در ۱۰ روز گذشته "به اجبار آواره" شده اند.

به گزارش برنا، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که آوارگی اجباری تحمیل شده از سوی اسرائیل «کودکان، افراد مسن [و]کسانی که دارای معلولیت ویا بیماری مزمن هستند» را در معرض خطر جدی قرار داده است.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: «نیرو‌های اسرائیلی باید از به خطر انداختن [آوارگان داخلی]دست بردارند و در عوض نیاز‌های اولیه آن‌ها را تأمین کنند [و در صورت ناتوانی]باید ورود و توزیع کمک‌های بشردوستانه و سایر نیاز‌های زندگی را تسهیل کنند».

پیشتر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که گذرگاه‌های غزه مدتی است که باز نیست و دسترسی امن و لجستیکی مناسب غیرممکن است.

در این گزارش تاکید شد که توزیع کمک‌های بشرودستانه در نوار غزه به‌دلیل عدم ورود منظم سوخت و ادامه درگیری‌ها تقریبا غیرممکن است.

در این گزارش تصریح شد: این وضعیت، تاثیر مخربی بر زندگی بیش از ۲ میلیون فلسطینی گذاشته‌است.

ارتش اسرائیل روز ۷ مه گذرگاه مرزی رفح را اشغال کرد. بحران قحطی و گرسنگی در غزه که تحت حملات شدید اسرائیل قرار دارد، روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار