کد خبر: 1151390
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود، نوبت اول دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و نوبت دوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، نوبت اول نیز دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

حتما نگاهی به آمار داوطلبان این دو نوبت از آزمون سراسری برای داوطلبان این آزمون جالب توجه است.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، حدود ۹۷۸ هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند.

گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر بیشترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داد، پس از آن گروه علوم انسانی ۳۱.۶ درصد داوطلبان را اختیار داشت، در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر شرکت کردند، گروه هنر ۳.۹۹ درصد داوطلبان و گروه زبان ۶ درصد داوطلبان را در اختیار داشتند.

ثبت‌نام برای شرکت داوطلبان در نوبت دوم این آزمون نیز در چند روز گذشته انجام شد، بر اساس اعلام آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این نوبت ثبت نام کردند.

با توجه به این آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان در نوبت دوم آزمون سراسری بیشتر از نوبت اول بوده است.

نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نمره داوطلبان در هر یک از دو نوبت می‌تواند براساس تمایل خود داوطلب برای پذیرش وی در نظر گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار