کد خبر: 1152545
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
امسال پس از سه سال وقفه در زیارت مقام معظم رهبری در اقامه نماز عید سعید فطر، این آیین بزرگ ملی به امامت رهبر انقلاب و با حضور باشکوه مردم و مسئولان اقامه شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایسنا، همزمان با میعادگاه‌های نماز در سراسر کشور، درهای مصلای امام خمینی (ره) - به‌عنوان یکی از میعادگاه‌های تهران - ساعاتی پیش از اقامه نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد و مردم با در دست داشتن سجاده‌های خود به سمت صفوف نماز حرکت می کردند. از نکات قابل توجه امسال در برگزاری نماز عید فطر، حضور چشمگیر کودکان و نوجوانان بود که با سجاده‌ها و چادرهای نماز خود که بر سر داشتند، در این مراسم شرکت کردند. 

طبق اعلام قبلی شرکت های اتوبوس رانی و مترو تهران از همان ابتدای صبح برای حضور مردم و شرکت در نماز فعال بود و ماموران راهنمایی و رانندگی برای هدایت بهتر مردم در مسیرها حضور داشتند. 

 

مراسم به صورت رسمی از ساعت ۷ صبح آغاز شد و پس از قرائت قرآن، گروهای تواشیح و مدیحه‌سرایی به اجرای برنامه پرداختند. 

در ادامه مراسم، حاج مهدی رسولی- مداح اهل بیت (ع) - در ابتدا اشعاری در وصف ماه مبارک رمضان و عید فطر خواند و در ادامه نیز ابیاتی با مضامین سیاسی،  اجتماعی و اقتصادی روز کشور با وصف مضامین انقلاب اسلامی و راه امام راحل (ره)  و چگونگی حمایت مردم از انقلاب خواند. 

گزارش ایسنا از ملاقاتی خاص با تاخیر ۳ساله در مصلای بزرگ تهران

پس از اقامه نماز عید سعید فطر که وفق اعلام قبلی، راس ساعت ۸  انجام شد، مقام معظم رهبری خطبه‌های نماز را در میان شعارهای مردم مبنی بر  «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»،   «خونی که در رگ ماست،  هدیه به رهبر ماست»،  «ای رهبر آزاده،  آماده‌اایم،  آماده»  و  «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و گذراندن پرشور ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

یکی از حاشیه‌های جالب نماز عید فطر امسال این بود که پس از پایان ایراد خطب‌های نماز عید سعید فطر توسط مقام معظم رهبری، جمعی از مردم که مقابل جایگاه حضور داشتند، خواسته خود را برای گرفتن تبرکی مطرح کردند که رهبری با لبخندی محبت‌آمیز فرمودند چی هدیه بدهم، به کدام چپیه بدهم ؟ که مردم با سر دادن شعارهایی همچون «ابالفضل علمدار خامنه‌ای نگه‌دار» مقام معظم رهبری را بدرقه کردند.

امسال در اقامه نماز عید فطر حضور روزه اولی‌ها و نوجوانان بسیار چشمگیرتر بود که از سوی شورای سیاستگذاری نماز عید فطر برنامه‌های ویژه و هدایایی برای آنها در نماز عید فطر در نظر گرفته شده بود. ضمن آنکه حضور پرشمار مردم، آنهایی را که دیرتر به مصلا رسیده بودند، با مشکل پیدا کردن جا برای نماز خواندن مواجه کرده بود.

در پایان مراسم هم پک‌های پذیرایی برای نمازگزاران در نظر گرفته شده بود که توزیع شد و صندوق هایی برای اینکه مردم زکات و کفاره فطریه خود را پرداختند کنند، به صورت سیار در تمام مسیرها بر پا شده بود. 

همچنین چهار تماشاخانه‌ سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان و نوجوانان نمازگزار در اطراف مصلای امام‌خمینی(ره)  برپا شده بود که برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان اجرا می کردند.   

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار