کد خبر: 1173483
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: بر اساس درخواست دولت که به تصویب کمیسیون رسید مقرر شد مصرف آب در بخش کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم کاهش پیدا کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، محسن زنگنه با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: از روز گذشته کمیسیون وارد فصل مدیریت ساختار آب در لایحه برنامه هفتم شد. یکی از مسائل اصلی کشور مسئله مدیریت منابع آب، مدیریت پساب و استفاده از این ظرفیت برای تامین مصارف کشاورزی، صنعتی و تامین آب شرب مردم است، موادی که در این بخش بیشتر به آن توجه شد درباره الزاماتی است که ما برای دولت مدنظر قرار دادیم که بتواند منابع محدود آب را اولاً از طریق آبخیزداری آبخوانداری به یک نحوی مدیریت کند.

وی با بیان اینکه مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است، افزود: بر اساس درخواست دولت که به تصویب کمیسیون رسید مقرر شد مصرف آب در کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم کاهش پیدا کند تا به حدود ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال برسیم. کمیسیون در حوزه صنعت حدود ۴۶ درصد افزایش مصرف را برای آن در نظر گرفت. همچنین کمیسیون در حوزه پساب و استفاده از گردش آب‌هایی که به مصرف می‌رسد، دو الی سه حکم انضباطی و تشویقی را مدنظر قرار داد.

زنگنه تصریح کرد: یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران در حوزه پساب سرمایه‌گذاری نمی‌کنند این است که می‌گویند خروجی فعالیتشان خیلی مشتری ندارد؛ بنابراین در احکام مربوط به آب در یک معنا بحث بهره‌وری و استفاده از آب‌های روان را مدنظر قرار داریم و در بخشی دیگر احکام انضباطی را جهت رسیدن به اهداف مورد ذکر پیگیری کردیم. به واقع هم حوزه عمران و هم حوزه زیرساخت‌ها در حوزه آب دخیل است، بنابراین امیدواریم این موارد را در برنامه هفتم برطرف کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با اشاره به پایان بررسی این لایحه در کمیسیون متبوعش گفت: اگر هفته آینده کار برررس لایحه را در سه شیفت پیش ببریم احتمالا تا انتهای هفته آینده کار بررسی تمام می‌شود، اما مباحث مهمی مثل بازنشستگان، حقوق و دستمزد، سیاست‌ها در حوزه حامل‌های انرژی و ... اگر کمیته‌های تخصصی و دولت بتوانند به جمع بندی برسند پیش بینی میکنم در مهلت قانونی کار بررسی لایحه پایان می‌آید، اما اگر این اتفاق نیوفتد احتمالا یک تا دو هفته درخواست تمدید کنیم.

وی افزود: بعد از پایان بررسی در کمیسیون تلفیق، نمایندگان هم ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهاداتشان را نسبت به گزارش کمیسیون تلفیق ارائه دهند، سپس به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار