کد خبر: 1186525
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
وبسایت عراقی «المطلع» خبر داد
منابع خبری عراق به نقل از منابع سیاسی آگاه از تصمیم تهران برای درخواست از بغداد درباره استرداد تروریست‌های تجزیه‌طلب کُرد مخالف ایران خبر دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، وبسایت «المطلع» به نقل از منابع سیاسی آگاه مدعی شد که «تهران قصد دارد از بغداد و اربیل فهرستی از اسامی سرکرده‌های گروه‌های تروریستی تجزیه طلب کُرد را درخواست کند تا آن‌ها را برای محاکمه به تهران تحویل دهد».

الملطع نوشت: «تهران معتقد است که این سرکرده‌ها که مقر عملیاتشان در اقلیم کردستان عراق در مرز با ایران است، طی سال‌های گذشته، مجموعه‌ای از اقدامات مسلحانه را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌اند که در نتیجه آن، چند نفر از نظامیان و غیرنظامیان ایرانی به شهادت رسیدند».

منابع سیاسی آگاه تأکید کردند که «ایران پرونده‌های ده‌ها نفر از سرکردگان و عناصر گروه‌های تروریست تجزیه‌طلب را در اختیار دارد تا آن‌ها را تحویل دولت عراق دهد و دستگاه قضایی عراق برای استرداد آنان به ایران اقدام کند».

پیش از این، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفته بود که درخواست‌های قضایی برای استرداد ۳۸ نفر از اعضای اصلی و سران گروهک‌های تروریستی مانند کومله، دمکرات، پژاک، خبات و پاک را به رئیس شورای عالی قضایی عراق تحویل داد و خواهان استرداد هرچه سریع‌تر آن‌ها به ایران برای محاکمه و اجرای عدالت شد.

اخیرا، نخستین نشست کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم با مسوولیت کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و قاضی لیث جبر حمزه رئیس سازمان نظارت قضایی و عضو شورایعالی قضایی عراق در بغداد برگزار شد.

کاظم غریب‌آبادی در دیدار با فائق زیدان با استناد به موافقت‌نامه‌های همکاری قضایی، از جمله استرداد مجرمان، میان دو کشور و توافق در نشست امنیتی بین دو کشور در اسفند ۱۴۰۱، خواهان استرداد مجرمان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار