کد خبر: 1200329
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: «شنگن» نظامی باعث افزایش تنش در اروپا می‌شود.

جوان آنلاین: دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مواضع مطرح شده درباره مساله اوکراین در نشست سران گروه- ۲۰ متفاوت بود؛ کشورهای مختلف از فرمول‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: ناتو آشکارا با روسیه مخالفت می‌کند. اظهارات درباره «شنگن» نظامی باعث افزایش تنش در اروپا می‌شود.

دیمیتری پسکوف در این خصوص اضافه کرد: اروپا نمی‌خواهد به نگرانی‌های امنیتی روسیه گوش دهد و اصل تقسیم ناپذیری امنیت را نادیده می‌گیرد.

وی در این ارتباط اضافه کرد: ناتو در حال حرکت به سمت مرزهای روسیه است، این موضوع نمی‌تواند باعث نگرانی و یا باعث اقدامات تلافی جویانه نشود.

این مقام کرملین افزود: تماسی بین روسیه و آمریکا در خصوص ثبات راهبردی وجود ندارد؛ البته این مسأله ضروری است.

در ارتباط با شنگن نظامی، الکساندر سولفرانک فرمانده لجستیک اروپایی ناتو پیشتر از کشورهای اروپایی عضو این پیمان نظامی خواسته بود تا با ایجاد یک منطقه شنگن نظامی، امکان جابجایی سریع و استقرار نیروها، تجهیزات و مهمات را در صورت وقوع یک جنگ احتمالی با روسیه در مرزهای ناتو با این کشور تسهیل کنند؛ اقدامی که با واکنش‌های متعددی از سوی مقامات مسکو مواجه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار