کد خبر: 1201177
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تداوم پیشران بودن نفت وگاز در اقتصاد کشور باید بالادست نفت را تقویت کنیم گفت: با تقویت بالادست نفت و گاز تولید را افزایش می‌دهیم و بر مبنای آن درآمد‌های کشور هم افزایش پیدا می‌کند و این موضوع برای تداوم پیشران بودن بخش نفت و گاز در اقتصاد کشور و تداوم رشد اقتصادی بالا صنعت نفت و گاز یک ضرورت است
فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو به «جوان» در مورد اثر سیاست‌های دولت در بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها را در افزایش میزان درآمد‌های نفتی می‌بینم گفت: به دلیل اینکه چنددهه صادرات و درآمد‌های ارزی کشور مبتنی بر صادرات نفت بود نتوانستم آن را کاهش دهیم با توجه به اینکه مصرف داخلی هم زیاد شده است و تولید فرآورده‌ها بیشتر در داخل مصرف می‌شود از صادرات بنزین و گازوئیل در یکی دوسال اخیر محروم ماندیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اصلاحاتی در زمینه موتور خودرو‌ها شود و هم صرفه جویی در مصرف به عمل‌آید. وسایل حمل و نقل جمعی باید توسعه یابد و ناوگان بین شهری یعنی اتوبوس و قطار تقویت شود و در جا‌های مختلف کشور ریل باشد. البته اگر بخواهیم در بخش حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کنیم نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و، چون سرمایه‌گذاری خارجی نیست لذا متکی به صادرات منابع خام مثل نفت هستیم.
وی تأکید کرد: هنوز هم صادرات معادن نتوانسته است جایگزین نفت شود به همین دلیل درآمد دولت بیشتر متکی به نفت و در برخی مواقع هم صادرات گاز به ترکیه و عراق است.
نماینده مردم کوهچنار کازرون در مجلس خاطر نشان کرد: اگر ما صنایع بالادستی نفت وگاز را تقویت کنیم، بتوانیم سرمایه‌گذار داخلی و خارجی جذب کنیم، مقررات دست پا گیر در شرکت ملی کنار گذاشته شود و دستگاه‌های نظارتی نظارت‌شان را داشته باشند و اجازه دهند بخش خصوصی داخلی و خارجی فعالیت کند که بالادست نفت و گاز را تقویت کنیم. با تقویت بالادست نفت و گاز تولید را افزایش می‌دهیم و بر مبنای آن درآمد‌های کشور هم افزایش پیدا می‌کند و این موضوع برای تداوم پیشران بودن بخش نفت و گاز در اقتصاد کشور و تداوم رشد اقتصادی بالا صنعت نفت و گاز یک ضرورت است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار