کد خبر: 1202320
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: اروپا پول خود را در اوکراین می‌سوزاند.

جوان آنلاین: دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه در سخنانی درباره چشم انداز تأمین مالی کی یف از سوی اروپا اعلام کرد: این سوالی برای خود اروپایی‌ها است، سوزاندن پول برای آن‌ها روز به روز دشوارتر می‌شود.

به گزارش مهر، وی در ارتباط با اوضاع کشورش افزود: اقتصاد روسیه با شرایط عملیات ویژه نظامی شمالی سازگار شده و نظامی را برای ادامه آن فراهم می‌کند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در ادامه درباره حادثه ناوشکن آمریکایی در آب‌های چین نیز تأکید کرد: از هیچگونه اقدام تحریک آمیزی استقبال نمی‌کنیم.

در خصوص هزینه‌های مالی بیهوده اروپا در اوکراین، نشریه فایننشال‌تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اتحادیه اروپا احتمالاً نمی‌تواند کمک‌های مالی و نظامی وعده‌داده‌شده به اوکراین را برآورده کند.

این نشریه دراین‌باره افزود: اوکراین ممکن است به دلیل بحران بودجه در آلمان و تقویت مواضع احزاب راست افراطی در اروپا، ۵۰ میلیارد یورو وعده داده شده را از اتحادیه اروپا دریافت نکند.

اختلافات درون اتحادیه اروپا بر سر پول و آینده اوکراین، وعده‌های مهمی را که ماه‌ها پیش به کی‌یف داده شده بود، به خطر می‌اندازد - درست زمانی که جریان حمایت مالی و نظامی آمریکا از اوکراین در کنگره‌ای که از نظر سیاسی تقسیم شده بود، ناگهان متوقف شد.

به گفه این منابع آگاه در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا در ۱۴-۱۵ دسامبر در بروکسل، اعضای این اتحادیه تا رسیدن به توافق بر سر تکمیل بودجه مشترک اتحادیه از جمله کمک ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین، فاصله دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار