کد خبر: 1204208
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما در نشست مشترک جمعی از سینماگران کشور با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: متاسفانه در ایران که زیربنای همه ساختارها، اولویت‌های فرهنگی است، شنیدن بودجه حوزه فرهنگ و سینما جای تاسف و شرمندگی دارد.

جوان آنلاین: به همت سازمان سینمایی کشور، نشست مشترک جمعی از سینماگران کشور با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

به گزارش برنا، «علی دهکردی» مدیرعامل خانه سینما در این نشست عنوان کرد: متاسفانه در ایران که زیربنای همه ساختارها، اولویت‌های فرهنگی است، شنیدن بودجه حوزه فرهنگ و سینما جای تاسف و شرمندگی دارد.

او ادامه داد: سینمایی که بزرگترین افتخارات را برای کشور ما کسب کرده، باید این بودجه را داشته باشد؟ قانونگذاران ما باید بدانند که در کنار سیستم نظامی، اجتماعی و اقتصادی که مهم است، فرهنگ و هنر اهمیت مضاعف دارد و با این بودجه‌ها سست‌ترین ستون را به آن اختصاص داده‌اند که باعث خجالت است.

«دهکردی» بیان کرد: لطفا به قانون گذاران ارزش سینمای فاخر ما را یادآوری کنید. روزی نیست که در خانه سینما با ابتدایی‌ترین مشکلات معیشتی سینماگران رو به رو نباشیم که بیش از ۹۰ درصد از آن‌ها مشکلات جدی معیشتی است.

مدیرعامل خانه سینما در پایان گفت: این بیمه ناقص جوابگوی سیستم فرهنگی کشور نیست و شایسته آن‌ها هم نیست. از همه کسانی که در سینما خدمت می‌کنند ممنونم و افتخار میکنم در سینمایی خدمت می‌کنم که مظلومانه با کمترین حمایت دولتی روزگار را می‌گذراند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار