کد خبر: 1209563
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
جلال مهرگان

جوان آنلاین: معاون عملیات پلیس راهور تهران از جریمه ۱۵۳ هزار راکب موتورسیکلت به دلیل مخدوش کردن پلاک خبر داد.
به گزارش «جوان»، سرهنگ احسان مؤمنی در‌باره طرح‌های در حال اجرای پلیس راهور تهران در برخورد با موتورسواران متخلف گفت: طرح موتوریار، توقیفات ساعتی و توقیف در پارکینگ همه در قالب طرح ۱۰ در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران در حال اجراست. وی افزود: طرح ۱۰ به صورت کامل‌تر، جامع‌تر در حال اجراست و ایرادات طرح‌های قبلی برطرف‌شده و از تجارب طرح‌های قبلی در اجرای این طرح استفاده کرده‌ایم.
سرهنگ مؤمنی ادامه داد: تفاوت این طرح بحث آموزشی و مهندسی راه و ایمنی خود موتورسیکلت است و با وزارت صنعت درباره افزایش ایمنی موتورسیکلت و با راهور فراجا نیز مکاتباتی صورت گرفته‌است، وقتی موتورسیکلت روشن می‌شود باید چراغ‌های آن همزمان روشن گردد و حتی در ساعات روز این چراغ‌ها باید روشن باشد تا توسط وسایل نقلیه دیگر روشن شود. وی ادامه داد: ویژگی دیگر طرح این است که ما می‌خواهیم دیگر سازمان‌ها را نیز درگیر این طرح نماییم و شعار ما در این طرح «همه ما مسئولیم» است. سرهنگ مؤمنی ضمن درخواست از راکبان برای احترام به قانون گفت: رانندگان موتورسیکلت بیشتر مسئولیت را در این خصوص دارند و باید قوانین و مقررات را بیش از پیش رعات نمایند، همین طور خانواده‌ها نیز مسئولیت زیادی دارند، چراکه وقتی همسر یا فرزند یا یکی از اعضای خانواده می‌خواهد از منزل بیرون آید از او بخواهند که از کلاه ایمنی استفاده نماید. همین‌طور تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز درباره ایمنی و سلامت موتورسواران مسئولند، چراکه بسیاری از کارمندان انان از موتورسیکلت استفاده می‌کنند.
وی گفت: مسئولان توجه کنند که بزرگ‌ترین سرمایه آنان نیروی انسانی‌شان است، اگر راکب موتورسیکلت یک تصادف خسارتی نماید دو روز به دلیل رفتن به دنبال کار‌های بیمه و تعمیر موتورسیکلت نمی‌تواند سرکار بیاید. خدای نکرده اگر یک تصادف منجر به جرح داشته‌باشد، حداقل یکماه نمی‌تواند سر کار بیاید و اگر تصادف فوتی شود که دیگر نیروی خود را از دست داده‌است. پس در قبال کارمندان خود مسئول هستید. سرهنگ مؤمنی افزود: مسئولان سازمان‌ها می‌توانند کلاس‌های آموزشی برای رانندگان خود داشته‌باشند و به آنان کلاه ایمنی هدیه بدهند و از آنان بخواهند که تخلف نکنند و اگر تخلف کردند با آن‌ها برخورد کنید. حراست‌ها و نگهبانی ها‌ی جلوی در از ورود موتورسوارانی که کلاه ایمنی ندارند و پلاک خود را مخدوش می‌کنند، جلوگیری کنند. چرا یک موتورسوار باید پلاک وسیله خود را مخدوش کند؟ به غیر از این است که می‌خواهد تخلف کند یا اعمال مجرمانه انجام دهد؟
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: آمار ۹ ماهه سال جاری حاکی از این است که در بحث عبور ممنوع و حرکت خلاف جهت موتورسواران ۱۲۱ هزار موتورسیکلت متخلف اعمال قانون داشته‌ایم. در بحث تخلفات پلاک ۱۵۳ هزار موتورسیکلت اعمال قانون شده‌اند و همچنین ۸۷ هزار موتورسیکلتی که وارد خطوط ویژه شده‌اند، اعمال قانون شده‌اند، بنابراین می‌طلبد یک طرح ویژه اجرا شود و همه سازمان‌ها و خانواده‌ها و خود رانندگان را در این خصوص مسئول کنیم، چراکه نیمی از تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به راکبان موتورسیکلت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار