کد خبر: 1210736
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
برخی رسانه‌های انگلیس حمله ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق، را همسو با دولت این کشور، اقدامی غیرقابل توجیه و سبب افزایش تنش‌ها در منطقه دانستند.

جوان آنلاین: برخی رسانه‌های انگلیس ضمن درج موضع دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در محکوم کردن حمله ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق، همسو با دولت این کشور، آن را اقدامی غیرقابل توجیه و سبب افزایش تنش‌ها در منطقه دانستند.

به گزارش صدا و سیما، رسانه‌های انگلیسی در حالی حملات ایران به مواضع صهیونیست‌ها در شمال عراق و تروریست‌ها در سوریه و واکنش‌های مقامات این کشور به این حملات را بازتاب دادند که اغلب نسبت به اقدامات تروریستی رژیم اسراییل در ایران، عراق و سوریه سکوت یا آن‌ها را توجیه می‌کنند.

اسکای نیوز در گزارشی به حمله ایران پرداخت و افزود: ایران مدعی است که "مقر جاسوسی" اسرائیل در کردستان عراق را هدف قرار داده است.

این رسانه‌ها سپس به واکنش اعتراضی عراق به حمله ایران پرداختند.

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس ساعاتی پیش در حساب کاربری اش در شبکه‌های اجتماعی، ضمن محکوم کردن حمله ایران به یکی از مراکز جاسوسی اسراییل در شمال عراق، آن را غیر موجه و غیر قابل توجیه دانست و افزود: این اقدام نقض حاکمیت عراق است.

وزیر خارجه انگلیس که پس از حمله نظامی به یمن به دفاع همه جانبه از تجاوز به یمن پرداخت و با به کار بردن این عبارت که: «چراغ‌های چشمک زن در منطقه و جهان قرمزند» تاکید کرد حملات هوایی به یمن برای جلوگیری از حملات آتی آنان ضروری بوده است.

حملات ایران به مواضع تروریست‌ها درسوریه و عراق با انتقاد مقامات دولت انگلیس همراه بود.

سیاستمداران انگلیسی به ویژه در مجلس این کشور بار‌ها ایران را هدف حملات لفظی خود قرار دادند، دیروز و در نشست اعضای دولت و مجلس به منظور پاسخ نخست وزیر به پرسش نمایندگان درباره حمله به یمن، دست کم ۴۳ بار نام ایران برده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار