کد خبر: 1212061
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
در دیگر برنامه‌های شبکه همچون «صبح به وقت فرهنگ»، «پویش» و «سرزمین من» بخش‌های انتخاباتی با موضوع «مشارکت انتخاباتی مردم در دوران پهلوی» و «مشارکت سیاسی مردم» و... پرداخته می‌شود

جوان آنلاین: مدیر رادیو فرهنگ درباره ویژه برنامه‌های انتخاباتی این شبکه بیان داشت: در تولید برنامه‌ها به دنبال زمینه سازی برای انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولانه از سوی مردم هستیم.

سید مرتضی کاظمی دینان گفت: این شبکه رادیویی با توجه به اهمیت موضوع انتخابات از اوایل پاییز و بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمانی و به ویژه آنچه از سوی ستاد انتخابات سازمان ابلاغ می‌شود، با حضور برنامه سازان زبده و صاحب نظران، کمیته انتخابات شبکه فرهنگ را تشکیل داد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تولید ویژه برنامه با هدف برگزاری انتخاباتی با حضور آگاهانه و مشارکت حداکثری مردم و توجه به چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یعنی «مشارکت»، «امنیت»، «سلامت» و «رقابت»، ایجاد تفاوت و خلاقیت در ویژه برنامه‌های انتخاباتی شبکه نسبت به دوره‌های قبل و همچنین تبیین باید‌ها و‌نباید‌های انتخاباتی از جمله موضوعاتی بود که از نظر صاحب نظران استفاده شد و در عین حال، دستور العمل‌ها و خط مشی انتخاباتی سازمان، ملاک و مبنای کار‌ها قرار گرفت.

با توجه به این نکته که نقطه کانونی جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است و رسانه‌های معاند، اثر گذاری بر مبانی فکری نسل جوان را نشانه گرفته و با جابجایی حقایق به دنبال تحریف است، راهبرد رادیو فرهنگ در برنامه‌های «شمای نماینده» و «من مسئولم» مقابله با این مساله و خنثی سازی هدف دشمن با شفاف سازی و هدایت گری در کنار اعتمادسازی و همچنین بهره گیری از ظرفیت نسل جوان در برنامه‌ها است.
همچنین با توجه به دیدگاه برجسته‌سازی در کارکرد رسانه و تاثیر تبلیغات مستقیم رسانه‌ای در انتخابات، نحوه کارکرد رسانه ای، چون رادیو فرهنگ با ماموریت‌های تعریف شده در انتخابات و میزان تاثیر و نفوذ این رادیو بر افکار مخاطبان، برنامه‌های زنده «سرزمین من»، «پویش»، «صبح به وقت فرهنگ» با بخش‌های انتخاباتی روی آنتن می‌رود.

محور انتخابات همواره مردم هستند، مردم اگر فقط محدود به انتخاب باشند و مطالبه‌گری از آن‌ها سلب شود قاعدتا رغبتی به مشارکت نخواهند داشت. بر همین مبنا، ویژه برنامه «من مسئولم» بر پایه این موضوع با مشارکت دانشجویان طراحی و تولید شده است.
مشارکت در صورتی پررنگ‌تر خواهد شد که سطح آگاهی مردم بالا برود، آگاهی مردم نه به این معنی که فقط نگرش‌های خود را به آن‌ها انتقال دهیم، بلکه این ارتباط باید دو سویه باشد، لذا در برنامه «بازتاب» و همچنین برنامه «شمای نماینده» به این مهم توجه شده است. در یک جمعبندی، باید بیان کرد که هدف رادیو فرهنگ و اهتمام برنامه سازان و مدیران آن در برهه انتخابات، برای حضور مسئولانه و انتخابی آگاهانه و دقیق از سوی مردم است.

مدیر رادیو فرهنگ به آغاز فعالیت‌های این رادیو با پخش برنامک‌های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: «شمای نماینده» گروه جامعه با موضوع ویژگی‌های نماینده تراز مجلس انقلاب اسلامی، «انتخاب» به روایت «موسی حقانی» در برنامه «سرزمین من» گروه تاریخ و اندیشه، پخش بیانات رهبری پیرامون شاخص‌ها و مولفه‌های نماینده بایسته و شایسته، گفتگوی کارشناسی و نماینده اصلح از زبان مردم بخشی از تولیدات انتخاباتی رادیو فرهنگ است.

کاظمی دینان گفت: من مسئولم» برنامه گفتگومحور، است که از ۱۹ آذر با حضور مجری و چهار شرکت کننده از میان تشکل‌های دانشجویی کشور روی آنتن رفته و فعلا یک‌روز در هفته است و در هفته‌های منتهی به انتخابات سه روز در هفته روی آنتن می‌رود.
وی افزود:در این برنامه به بررسی و موشکافی فرایند انتخابات در کشور، نتایج مشارکت مردم و یا اثرات مخرب عدم حضور، چرایی انتخاب و... پرداخته می‌شود.

مدیر رادیو فرهنگ گفت:در این برنامه حمیدرضا ولیان به عنوان پژوهشگر و کارشناس مجری به همراه دانشجویان به دنبال پاسخی برای سوالات این قشر از جامعه مبنی بر چرایی و چگونگی انتخاب و اهمیت انتخاب اصلح است.

کاظمی دینان به و معرفی برنامه «بازتاب» پرداخت و گفت: این برنامه که کاری از گروه سیاسی است و چهارشنبه‌ها پخش می‌شود به بازتاب تحولات و رویداد‌های انتخاباتی، ارتباط با ستاد انتخابات، سخنگوی وزیر کشور و اخبار مرتبط با انتخابات می‌پردازد.

وی افزود: در دیگر برنامه‌های شبکه همچون «صبح به وقت فرهنگ»، «پویش» و «سرزمین من» بخش‌های انتخاباتی با موضوع «مشارکت انتخاباتی مردم در دوران پهلوی» و «مشارکت سیاسی مردم» و... پرداخته می‌شود و در روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، سه گروه برنامه یاز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برنامه زنده دارند و گروه جامعه هم برنامه «برگ برنده» را برای روز‌های بعد از انتخابات تا اعلام نتایج روی آنتن دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار