کد خبر: 1226286
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن پاسخ کوبنده به یاوه‌گوییهای وزیر جنگ اسرائیل، گفت که اگر تل‌آویو دامنه جنگ را گسترش دهد، حزب الله هم قطعا دامنه پاسخ و حملات خود را گسترش خواهد داد.

جوان آنلاین: نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز شنبه در پاسخ به «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیستهایی که [پیش از عملیات طوفان الاقصی] در شمال [فلسطین اشغالی] ساکن بوده‌اند، شاید هیچ گاه نتوانند به منازل خود بازگردند.

به گزارش فارس، گالانت ادعا کرده بود که هدف اصلی صهیونیستها ازحمله به جنوب لبنان و مواضع حزب الله، بازگرداندن شهرک‌نشینان به شمال فلسطین است. قاسم در پاسخ به وی تأکید کرد که «با جنگ، امکان بازگرداندن ساکنان شمالی وجود ندارد، بلکه این جنگ، بازگشت آنان را بعید می‌کند».

پایگاه خبری النشره به نقل از معاون نصرالله گزارش داد: «برخی ما را تهدید می‌کنند که شاید اسرائیل به شما حمله کند و با شما وارد جنگ شود. ما به آنان می‌گوییم که تهدیدهای شما درباره اسرائیل، ما را مطمئن‌تر می‌کند که مبارزه‌ با اسرائیل درست است و باعث تحکیم مواضعمان می‌شود. در پایان خواهیم دید که این تهدیدها به سود چه کسی است: ما یا آنان؟».

وی درباره تهدیدهای ناشی از سوی اسرائیل هم گفت: «کسی که به آینده نظر ندارد و این دشمن را نمی‌شناسد، نمی‌تواند درک کند که منافع حمایت ما [از غزه]، فراتر از حمایت از غزه و لبنان است، بلکه باعث ایجاد قدرت بازدارندگی واقعی خواهد شد که با اسرائیل مقابله خواهد کرد و خواهد فهمید که نمی‌تواند پا را از حد خودش فراتر بگذارد».

نعیم قاسم، زیربنای هر طرح برای صلح در منطقه را منوط به آتش‌بس در غزه دانست و تأکید کرد: هر کس که درباره آتش‌بس در جنوب لبنان سخن می‌گوید تا اسرائیل آسانتر بتواند در غزه دست به جنایت بزند، در واقع از ما می‌خواهد که در حمایت از اسرائیل مشارکت داشته باشیم، ولی ما حامی غزه و فلسطین هستیم، نه اسرائیل. لذا آتش‌بس در لبنان منوط به آتش‌بس در غزه است».

وی در پایان گفت: حزب الله تصمیم گرفته است که به صورت متناسب به حملات اسرائیل پاسخ دهد؛ بدین صورت کرد که هر گونه گسترش دامنه حملات اسرائیل با گسترش دامنه پاسخ حزب الله مواجه خواهد شد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار