کد خبر: 1228238
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
وزیر ارتباطات در دیدار با رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه فضایی در دولت سیزدهم احیا و متحول شده است به طوری که از ابتدای فعالیت این دولت تا کنون ۱۲ پرتاب ماهواره به فضا انجام شد.

جوان آنلاین: عیسی زارع‌پور در دیدار با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات که دغدغه رهبر معظم انقلاب و از حوزه‌های راهبردی کشور است، در یک دهه گذشته با وجود همه زحماتی که کشیده شده، به عنوان اولویت نخست مطرح نبوده است.

به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: حوزه فضایی در دولت سیزدهم احیا و متحول شده به طوری که از ابتدای فعالیت این دولت تا کنون ۱۲ پرتاب ماهواره به فضا انجام شد که این معادل ۱۲ سال پیش از آن است

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت و در حدود یک دهه فعالیت گذشته، حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت؛ اما اکنون با گذشت تنها ۲.۵ سال از عمر دولت سیزدهم، به حدود ۶۰ درصد رسیده و اکنون تمرکز ما بر افزایش کیفیت و بومی سازی تجهیزات است.

وزیر ارتباطات با اشاره به رشد چشمگیر کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: به عنوان نمونه پیام‌رسان ایتا در ابتدای دولت حدود ۲.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت؛ اما امروز حدود ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و ترافیک آن نیز بیش از ۲۰ برابر رشد داشته است.

وی شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت فضای مجازی کشور عنوان و بیان کرد: نیاز‌های اساسی مردم را از اینترنت آمریکایی جدا کردیم تا اگر اتفاقی افتاد برای زندگی و کسب و کار مردم مشکلی ایجاد نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار