کد خبر: 1228378
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
بایرلورکوزن با کسب تساوی در مصاف حساس با رم به شکست‌ناپذیرترین تاریخ اروپا تبدیل شد‌ شاگردان ژابی آلونسو با عبور از آمار تاریخی بنفیکا که در دهه ۶۰ میلادی به ثبت رسیده بود و  ۴۹ مسابقه شکست‌ناپذیری، رکورد جدیدی را به ثبت رساندند.
جوان آنلاین: بایرلورکوزن به رکورد بی‌سابقه شکست‌ناپذیری در ۴۹ مسابقه پی‌درپی‌ رسید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بایرلورکوزن با کسب تساوی در مصاف حساس با رم به شکست‌ناپذیرترین تاریخ اروپا تبدیل شد‌ شاگردان ژابی آلونسو با عبور از آمار تاریخی بنفیکا که در دهه ۶۰ میلادی به ثبت رسیده بود و  ۴۹ مسابقه شکست‌ناپذیری، رکورد جدیدی را به ثبت رساندند. از زمان تأسیس تورنمنت‌های زیر نظر یوفا در دهه ۵۰، هیچ‌وقت تیمی نتوانسته بود در ۴۹ مسابقه متوالی در تمام رقابت‌ها از شکست فرار کند اما تیم جنگنده لورکوزن دیشب ضمن صعود به فینال لیگ اروپا این رکورد ارزشمند را هم در این فصل فراموش‌نشدنی به ثبت رساند.

جدال رم و لورکوزن در شرایطی آغاز شد که شوارتزروتن با توجه به برتری ۲ بر صفر در خانه شاگردان دروسی در دور رفت، نیمی از راه صعود را طی کرده بودند. در مسابقه برگشت و با ۱۲ واکنش از سویلار، سنگربان رم، همه‌چیز تغییر کرد. حملات لورکوزن یکی یکی از دست رفت و ایتالیایی‌ها با ۲ پنالتی بادآورده پیش افتادند. خطای تاه روی سردار آزمون و برخورد توپ به دست هلوژک باعث شد لئاندرو پاردس با ۲ ضربه پنالتی، ضمن جبران نتیجه بازی رفت، لورکوزن را تا یک قدمی نخستین شکست فصل ببرد. قصه همیشگی تیم تسلیم‌ناپذیر آلونسو اما بار دیگر به مرز تکرار رسید.  با خروج اشتباه سویلار، ستاره اول رم و برخورد توپ به جان‌لوکا مانچینی، توپ درون دروازه تیم ایتالیایی رفت. جالوروسی برای صعود نیازمند گل بود و حملات شاگردان دروسی فرصت ضدحمله و دفاع باز حریف را در اختیار میزبان قرار می‌داد. ۷ دقیقه وقت تلف‌شده به اطلاع عموم رسید و لورکوزن در هفتمین دقیقه از شکست گریخت. این بار به لطف حرکت فردی و گل دیدنی یوسیپ استانیشیچ، تعویض طلایی آلونسو.

از ابتدای تأسیس تورنمنت‌های زیر نظر یوفا و محاسبه آمار در ۷۴ سال گذشته، هیچ وقت پیش نیامده بود تیمی بتواند ۴۹ مسابقه متوالی خود در تمام رقابت‌ها را بدون شکست پشت سر بگذارد. گل استانیشیچ در مسابقه دیشب هفدهمین گل فصل بایرلورکوزن در وقت‌های اضافه بود. تیم جذاب، جنگجو و جاه‌طلب ژابی آلونسو تا یک قدمی شکست می‌رود اما دشمن را ناامید می‌کند و رکورد بی‌نظیر خود را پابرجا نگه می‌دارد. فصل تاریخی لورکوزن با چندین بازگشت و فرار بی‌نظیر در یاد هواداران باقی می‌ماند؛ شاگردان آلونسو در مصاف با بایرن مونیخ، دورتموند، اشتوتگارت، رم، آگزبورگ، لایپزیش و هر ۲ مسابقه رفت و برگشت مقابل قره‌باغ جمهوری آذربایجان تا آستانه شکست رفتند اما به لطف گلزنی در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم از شکست گریختند تا اعجاز اعجاب‌آور فوتبال تجلی ویژه‌ای در فوتبال آلمان پیدا کند. اتفاقی که در ۴ مورد از ۶ دیدار اخیر تیم آلونسو تکرار شده است.

گرانیت ژاکا، هافبک لورکوزن و سازنده گل دیرهنگام استانیشیچ در مسابقه دیشب، می‌گوید: «فوتبال یعنی این. زیباترین قسمت فوتبال را شاهد بودیم. ذهنیت فوق‌العاده‌ای را در مقابل یک تیم بزرگ نشان دادیم و حاصل آن بازگشت به این شکل و صعود به مسابقه نهایی شد. احساس امشب ما خیلی فراتر از خوشحالی است. شما اشتیاق و جاه‌طلبی تیم را می‌بینید. قصد کاهش شتاب و کوتاه آمدن نداریم. می‌خواستیم با به ثمر رساندن گل بعدی روند شکست‌ناپذیری را ادامه دهیم. حالا به ۴۹ مسابقه متوالی رسیده است. به این آمار افتخار می‌کنیم.» این رکورد بی‌نظیر از نخستین مسابقه فصل در جام حذفی آلمان با برتری ۸ بر صفر مقابل تویتونیا اوتنسن آغاز شد. آلونسو تعدادی از مهره‌های تهاجمی خود را در تمام فصل در اختیار نداشت اما تیم پرانرژی او نه از کورس رقابت بر سر قهرمانی بوندس‌لیگا کوتاه آمدند و نه در حفظ این رکورد شگرف ناکام ماندند. رکورد پیشین با ۴۸ مسابقه شکست‌ناپذیری متوالی در حد فاصل دسامبر ۱۹۶۳ تا فوریه ۱۹۶۵ (در یک بازه ۱۵ ماهه) توسط بنفیکای پرتغال به ثبت رسیده بود. تیمی که از حضور اوزه‌بیو سود می‌برد در راه کسب آن رکورد، لیگ و جام حذفی پرتغال را از آن خود کرد. دیناموزاگرب و ریکای کرواسی به ترتیب در فصول ۱۵-۲۰۱۴ و ۱۷-۲۰۱۶ با ۴۵ مسابقه شکست‌ناپذیری فاصله اندکی با جابه‌جا کردن این آمار داشتند اما فوتبال کرواسی شاهد این حادثه نبود و رکورد عقاب‌‌ها تا دیشب پابرجا ماند.

بایر لورکوزن با فرار از شکست در هر ۳۲ مسابقه نخست رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا سلطه ۱۱ ساله بایرن مونیخ بر این لیگ را پایان داد و برای نخستین بار فاتح فوتبال آلمان لقب گرفت. اختلاف امتیاز در اوایل فصل جبران‌شدنی بود و به نظر می‌رسید بایرن مونیخ مثل همیشه با عملکرد طوفانی در نیمه دوم فصل به صدر برمی‌گردد. لورکوزن اما برخلاف دورتموند تا خط پایان کوتاه نیامد، اختلاف را هفته به هفته افزایش داد و چند هفته مانده به پایان فصل، این قهرمانی دراماتیک را در ورزشگاه بای آرنا جشن گرفت. تنها ۲ دیدار تا انتهای کار باقی مانده و لورکوزن می‌تواند به نخستین تیم تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شود که قهرمانی بدون شکست را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند. شاگردان آلونسو با پیروزی در هر ۵ مسابقه خود در جام حذفی به دیدار نهایی این رقابت‌ها راه یافتند و حالا با توجه به حذف زودهنگام تمام قدرت‌های فوتبال آلمان، قهرمانی کاملاً در دسترس است.

 

لیگ اروپا برای تیم آلونسو با پیروزی در هر ۶ مسابقه دور گروهی آغاز شد. در مرحله حذفی دردسرهای بیشتری پیش روی ورکسلف بود اما سربازان شکست‌ناپذیر با یک پیروزی و یک تساوی در هر یک از ۳ تقابل دور حذفی راهی دیدار نهایی شدند؛ جایی که شاگردان گاسپرینی در آتالانتا انتظار آنها را می‌کشند. دوبلین صحنه پایانی فصل پرماجرای بایرلورکوزن در اروپاست؛ محل تقابل و تنازع ۲ تیم جنگنده، پرانرژی و تهاجمی. لورکوزن ۳ روز بعد از مسابقه نهایی لیگ اروپا در فینال جام حذفی به مصاف کایزرسلاترن، نماینده سطح سوم فوتبال آلمان می‌رود. سه‌گانه کاملاً در دسترس است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار