کد خبر: 1229002
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: در جریان مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه دوک، دانشجویان حامی ملت فلسطین در حالی که پرچم فلسطین و چفیه با خود حمل می‌کردند، در واکنش به حضور کمدین حامی صهیونیست‌ها، این مراسم را ترک کردند. 
در ادامه اعتراضات به جنگ غزه، همچنان مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان در امریکا مختل می‌شود. دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «دوک» در کارولینای شمالی پس از دعوت جری سینفلد، کمدین و مجری تلویزیونی حامی تل‌آویو، ورزشگاه برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی را ترک کردند. تصاویر ویدئویی منتشرشده حاکی از این است که ده‌ها دانشجو به محض دعوت از سینفلد برای حضور روی سن به عنوان سخنران جشن فارغ‌التحصیلی، محل را به نشانه اعتراض ترک می‌کنند. دانشجویان معترض در تصاویر با پرچم فلسطین و چفیه مقاومت به چشم می‌خورند. سینفلد از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) همواره آشکارا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. او در بخشی از سخنرانی خود اذعان کرد: «بسیاری از شما‌ها به این فکر می‌کنید که دعوت از آدمی مثل من باورکردنی نیست، اما باید بگویم که برای این فکر‌ها «دیر» شده است!» سخنگوی دانشگاه دوک در واکنش به اقدام دانشجویان معترض گفت: «احساس عمیق جامعه دانشجویان خودمان را درک می‌کنیم و به حق همه در دوک برای ابراز صلح‌آمیز عقایدشان احترام می‌گذاریم.»
 ناکامی در مذاکره با دانشجویان
همزمان، دانشگاه‌ها در مذاکره با دانشجویان درباره برچیدن چادر‌های اعتراضی به بن‌بست رسیدند. ائتلاف موسوم به منع سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها که به ابتکار عمل دانشجویان ایجاد شده است و در ماه گذشته با برپایی چادر در محوطه دانشگاه خواستار قطع منافع اقتصادی رژیم اسرائیل ناشی از ارتباط با این دانشگاه بوده، مدیران دانشگاه را به خودداری از مذاکره و تلاش برای فشار به دانشجویان برای امضای توافق متهم کرد. دانشگاه دوپال در شیکاگو روز یک‌شنبه اعلام کرد که با شکست مذاکرات با دانشجویان معترض اسرائیل درباره چادر‌های اعتراضی به بن‌بست رسیده است. مدیران این دانشگاه اعلام کردند که از این نگرانند که با دانشجویان به درک مشترکی نرسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار