کد خبر: 1229016
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند روز دوشنبه اظهار داشت، توسعه چابهار می‌تواند به عنوان محرک روابط تهران و هند عمل کند.

جوان آنلاین:  «ایرج الهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند روز دوشنبه گفت، توافق برای توسعه بندر چابهار می‌تواند محرک روابط تهران و دهلی نو باشد.

به گزارش فارس، الهی در گفتگو با روزنامه «هندو» در خصوص اهمیت توافق‌های جدید دو کشور اظهار داشت: «معتقدیم امضای این قرارداد به توسعه روابط منجر شده و پروژه‌های متوقف شده از سر گرفته می‌شود.»

او افزود: «ترانزیت و بنادر از ارکان اصلی روابط ایران و هند هستند؛ بنابراین با این قرارداد و اجرای آن همکاری در همه بخش‌ها توسعه خواهد یافت. چابهار می‌تواند به عنوان محرک روابط عمل کند. انتظار داریم سرمایه گذاری شرکت‌های هندی در پروژه‌های انرژی و صنعت چابهار افزایش یابد.»

بر اساس این گزارش، هند و ایران روز دوشنبه توافقنامه بلندمدتی را امضا کردند که عملیات هند در بندر چابهار را پوشش و به دهلی نو فرصت اعتباری به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌ها در اطراف تاسیسات راهبردی در دریای عمان ارائه می‌دهد.

سفیر ایران در هند در زمینه طرح کمربند جاده چین و رویکرد ایران افزود: «قرارداد توسعه بندر چابهار بین ایران و هند سال‌ها قبل از پروژه کمربند جاده چین و بر اساس منافع مشترک دو کشور امضا شد.

این توافق و همکاری در چابهار منافاتی با هیچ برنامه و تعهد اقتصادی ایران در قبال سایر کشور‌ها ندارد.

منافع اقتصادی چابهار و دالان بین‌المللی حمل و نقل شمال-جنوب برای همه روشن است و همه کشور‌ها از این مزایا برخوردار خواهند شد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار