کد خبر: 1230288
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
سرپرست وزارت امور خارجه عزم دولت ایران برای پیشبرد همکاری همه جانبه و بدون وقفه با چین و هماهنگی نزدیک وزارت خانه‌های امور خارجه ایران و چین در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

جوان آنلاین: ما جائو شو، قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت عمیق و همدردی شی جین پینگ رییس جمهور و وانگ یی وزیر امور خارجه چین با دولت و مردم ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، ما جائو شو در این گفتگو با گرامیداشت نقش ابراهیم رئیسی در تحکیم و تعمیق مشارکت راهبردی ایران و چین، ضمن اشاره به پیام شی، ایشان را دوست خوب مردم چین دانست که رهبری چین از درگذشت ایشان احساس افسوس و تأسف می‌کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه چین همچنین نقش امیرعبداللهیان در پیشبرد برنامه بیست و پنج ساله و تعاملات منطقه‌ای را گرامی داشت و ابراز تأسف وزیر خارجه چین از این حادثه را یادآور شد.

باقری نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام آمادگی طرف چینی از ساعات نخست این رویداد و مساعدت انجام شده در شبانه روز گذشته، از ارسال پیام‌های تسلیت و تماس تلفنی روز جاری مقامات چین تمجید کرد و آن را نشانه‌ای از عمق مشارکت راهبردی دو کشور و دوستی و حمایت دو دولت از یکدیگر در مقاطع حساس عنوان کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه عزم دولت ایران برای پیشبرد همکاری همه جانبه و بدون وقفه با چین و هماهنگی نزدیک وزارت خانه‌های امور خارجه دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار