کد خبر: 628432
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
علمک های دهلران برپا شده اند
شهرستان دهلران در جنوبی ترین نقطه استان ایلام بر روی سفره های عظیم و میادین نفتی گسترده ای قرار دارد که روزانه بیش از 120هزار بشکه نفت خام از آن استحصال و جهت پالایش وتبدیل به مشتقات نقتی به استان خوزستان سرازیرمیشود. اما درعین حال این شهرستان مرزی نه تنهااز این نعمت الهی بهره ای نمی برد بلکه ازابتدایی ترین ثمرات آن یعنی CNGوگازخانگی محروم است.
روح اله جام سحر

 

 

 

 

***

بزرگترین میدان نفتی استان ایلام درمنطقه دشت عباس دهلران "میدان نفتی چشمه  خوش" نام دارد که شرکتهای متعددی درآن فعالیت می کنند و بازهم مردم و جوانان دهلرانی از اشتغال در آن محرومند. واین امر بارها توسط مسئولین واز تریبونهای متعددی از جمله نماز جمعه و مطبوعات به گوش مسئولین وزارت نفت رسیده شده ، اما دریغ از "گوش شنوا".

 

*نظارت های کارساز

کلنگ بهره مندی شهرستانهای دهلران و آبدانان از نعمت گاز خانگی آبانماه سال89 به زمین زده شد وبراساس برنامه زمانبندی باید طی یکسال مردم این دوشهرستان گاز را در خانه های خود استفاده می کردند ولی هنوز لوله های انتقال از شهر"حسینیه ی اندیمشک" باحرکتی لاک پشتی در راه مانده اند. نیاز مبرم مردم و کارخانجات صنعتی و تولیدی منطقه به گاز شهری وقرار گرفتن این شهرستان در مسیر عتبات عالیات ونیاز ضروری مردم و مسافرین به گاز CNG  باعث شده فرماندار دهلران بهمراه نماینده دهلران در مجلس شورای اسلامی به بررسی موانع موجود بر سر راه این لوله ها بپردازند و در نهایت یکبار دیگر با اقدامات پیگیرانه خط انتقال گاز حرکت خود را از سر گرفت.

فرماندار دهلران برای اطلاع دقیق از وضعیت اجرایی پروژه ونظارت مستمر عازم مسیر خط انتقال شد واز نزدیک در جریان پیشرفت کار قرار گرفت.

مسئولین اجرایی پروژه ، وجود چندین منطقه و پادگان نظامی،اراضی کشاورزی مردم خوزستان  و دهلران در مسیرخط و تحریمهای فعلی را عوامل تعطیلی پروژه اعلام کردند و با اجرای واریانتهای متعدد ومسیرهای جایگزین حرکت فعلی خط انتقال را مثبت ارزبانی کردند. بر اساس وعده ی مسئولین اجرایی پروژه تا 3ماه آینده خط انتقال به شبکه ی درون شهری متصل می شود و مردم دهلران می توانند از این نعمت الهی بهره مند گردند.

*پروژه سرعت می گیرد

در همین راستا فرماندار دهلران از عملیات اجرایی همزمان شبکه ی درون شهری خبر داد و با بیان اینکه از سال 89 تاکنون زمان زیادی از دست رفته  است، گفت : بمنظور تسریع در بهره مندی از نعمت گاز خانگی، همزمان شبکه ی درون شهری نیز در دست اجرا می باشد که این عملیات  در شهر موسیان بطور کامل انجام شده و در شهر دهلران از 97 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

علیزاده نصب 4هزار علمک از مجموع 5هزارعلمک مورد نیاز شهر دهلران را یکی از مهمترین عواملی دانست که بمنظور کاهش اتلاف وقت و رسیدن به برنامه زمانبندی جدید تا سه ماهه آینده مردم دهلران را از نعمت گاز بهره مند می کند.

 فرماندار دهلران گفت: روند اجرایی خط انتقال گاز به این شهرستان با توجه به پیگیری های نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی، نشست استاندار ایلام با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری طرح و وعده پیمانکار و کارفرما سرعت قابل قبولی گرفته و این طرح تاپایان سال تکمیل می شود.

 وی با بیان اینکه مردم شهرستان های دهلران و آبدانان از این خط انتقال صاحب گاز می شوند افزود: خط انتقال ۲۰ اینچ گاز از خوزستان به ایلام که گاز شهرهای دهلران و آبدانان را تامین می کند دارای ۱۲۳ کیلومتر طول است که ۴۴ کیلومتر آن در استان خوزستان قرار دارد.

 علیزاده تاکید کرد: این طرح گازرسانی از سال ۸۹ آغاز شده ولی به دلیل مشکلات مالی، ابنیه و تاسیسات نظامی در مسیر دچار وقفه ای طولانی مدت شد که این طرح به صورت(ای پی سی اف) اجرا شده است.

 فرماندار دهلران اظهار کرد: ۱۰۰ کیلومتر مسیرسازی، ۱۱۰ کیلومتر حمل لوله، ۸۵ کیلومتر جوشکاری و ۴۰ کیلومتر لوله گذاری تاکنون در این مسیر انجام شده است.

  فرماندار دهلران یادآور شد: گازرسانی به روستاهای بخش های موسیان، مرکزی و بخش های پهله و سراب میمه نیز در مرحله مطالعاتی است.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک دهلرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
گاز دهلران از کجا می اید ما دهلرانی ها از استاندار تشکر میکنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار