کد خبر: 646293
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
گزارشي از موسسه تحقيقاتي «سادوف ویسکانسین»
شکاف بین قشر غنی و فقیر امريكا همچنان در حال افزايش است و نتايج مطالعات جديد مهر تاييدي بر آن زده است.
صالح سلیمانی
جوان آنلاين: شکاف بین قشر غنی و فقیر امريكا همچنان در حال افزايش است و نتايج مطالعات جديد مهر تاييدي بر آن زده است.

موسسه پژوهش و سرمایه گذاری «سادوف ویسکانسین» اخيرا گزارشي را منتشر کرده كه نشان مي‌دهد روند نابرابري‌هاي مالي در امريكا ادامه‌دار خواهد بود تا شكاف ميان قشر ندار و دارا همچنان پا بر جا باشد.

با توجه به یافته های اخیر اين موسسه مطالعاتي، جمعيت یک درصدي غني امريكا در سال 2012 حدود 1.264 ميليون دلار ثروت اندوختند كه نزديك به 41 برابر میانگین درآمد متوسط تمامي حقوق بگیران قشر 99 درصدي اين كشور است.

در اين ميان 0.1 درصد ثروتمندان 206 برابر آنچه قشر متوسط كسب كرده بودند به جيب زده است. حتي اين گروه كوچك نيز جمعيت 0.01 درصدي منحصر بفردي را در خود جاي داده كه به ازاي هر فرد حدود هزار برابر حقوق ماهيانه قشر متوسط را كسب مي كنند.

شكاف فقير و غني در آمريكا تا كجا ادامه مي‌يابد

نمايي از فقر و غنا در ايالت تكزاس


در حال حاضر، حداقل دستمزد 7.25 دلار در ساعت یا معادل 15.08 هزار دلار در سال است كه گويا براي مدتي نامشخص نيز ثابت خواهد ماند. اين ميزان بيش از 7 هزار دلار زير خط فقر براي يك خانواده 4 نفري است. خط فقر دولت فدرال در حال حاضر 23.283 هزار دلار برآورد شده كه آن هم به سختي كفاف هزينه‌هاي بالاي زندگي را خواهد داد و تا رقم القاي احساس ثبات مالي راه زيادي دارد. گفته مي‌شود براي همگام بودن با افزايش قيمت‌ها دولت بايد حداقل دستمزد را به 22 دلار در ساعت افزايش دهد. چيزي كه بيشتر به روياي دور از ذهن شباهت دارد تا واقعيت در دسترس.

در حالی که آتش افزایش حداقل دستمزد در سراسر امريكا در ماه‌های اخیر دوباره شعله‌ور شده است، به احتمال زیاد به کسانی که در خارج از صنعت مالی مشغول امرار معاش هستند كمك چنداني نخواهد نكرد.

شكاف فقير و غني در آمريكا تا كجا ادامه مي‌يابد
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
0
0
شما داخل ایران را ببین امریکا پیشکش
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
0
0
بایددید "ایا"همان گونه که امریکا علاقه
به تغییر درکشورهای دیگراست"قادر خواهد بودمشگل"سرمایه داری بی حدومرزرادرکشورخود "که عامل ختلاف طبقاطی شده است"را کنترل کند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
شما چرا به شکاف بین غنی وفقیر در ایران را بررسی نمی کنید؟
cyrus
|
CANADA
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
0
ثروت بیل گیتس مایکروسافت ۷۰ میلیارد دلار بر آورد شده که ثروتمندترین مرد آمریکاست مقایسه ثروتش با یک کارگر ساده که مینی موم ماهی ۱۵۰۰دلار میگیره و در سال کل در آمد ش ۱۵۰۰ضرب در ۱۲ کنیم میشه ۱۸۰۰۰دلار در سال اگر ثروت بیل گیتس وتقسیم بر ۱۸۰۰۰دلار کنید میشه ۳،۸۸۸،۸۸۸برابر دست مزد سالانه یک گارگر کم درآمد بیل گیتس این ثروت و در ۴۰ سال کار با ارزش بدست آورد .
بابک زنجانی میگن ۱۶میلیارد دلار بود . یک کارگر مینیموم تو ایران ۶۰۰۰۰۰هزار تومن بگیره میشه برابر با ۲۰۰ دلار و این در سال در آمدش میشه
۲۴۰۰دلار حالا پول زنجانی رو۱۶میلیارد تقسیم کن به ۲۴۰۰ میشه ۶٬۶۶۶٬۶۶۶
برابردست مزد یک کارگر، کی تفاوتش بیشتر ؟
تازه آقای زنجانی کوچیکشونه، میخوای شکاف طبقا طی رو حساب کنی با ارقام و آمار اجتماعی حساب کنید نه با عکس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار