سرویس اقتصادی جوان آنلاین: حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار گفت: لاستیک موجود در کارخانه از طریق دو یا سه واسطه به دست مصرف کننده اصلی میرسد و اگرچه این واسطهها به ازای اقدامات خود چند درصد قیمت لاستیک را افزایش میدهند، اما این رشد قیمت باید متناسب و معقول باشد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان لاستیک داخلی میتوانند نیاز خودروهای سواری کشور را تأمین کنند، بنابراین نیازی به واردات لاستیک سواری نیست.
اختلاف قیمت لاستیک در کارخانه و بازار توجیه منطقی ندارد
وی با بیان اینکه اختلاف قیمت لاستیک در کارخانه و بازار توجیه منطقی ندارد، اظهار کرد: نهادهای نظارتی باید به موضوع تفاوت فاحش قیمت لاستیک در کارخانه و بازار ورود و با متخلفان برخورد کنند، زیرا تولیدکننده از این گرانی منتفع نمیشود و تمام سود حاصله به جیب دلالان و برخی سوءاستفاده گران میرود.
خرید لاستیکهای داخلی به اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده کمک میکند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره کیفیت لاستیکهای تولید داخل ادامه داد: هرچند ممکن است کیفیت لاستیکهای داخلی حدود ۱۰ درصد از همتایان خارجی آنها کمتر باشد، اما حمایت از تولید داخل به دلیل اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده، مشروط بر داشتن استانداردهای روز دنیا یکی از ضرورتها محسوب میشود.