کد خبر: 1225906
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷ هزار کارخانه کوچک و بزرگ تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل با همت دولت سیزدهم در کشور به چرخه تولید بازگشته است، گفت: احیای این واحد‌ها دستاورد‌های مثبتی برای کشور به دنبال داشته است.

 جوان آنلاین: حسین جلالی درباره دیدار روز چهارشنبه کارگران با رهبر انقلاب اسلامی و اشاره معظم‌له به احیای هزاران بنگاه تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در یکی دو سال اخیر به همت مسئولان دولت سیزدهم گفت: بستر اشتغال در کشور فراهم شده و با احیای کارخانه‌های غیرفعال نرخ بیکاری از ۱۵ درصد به ۷.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نزدیک به هفت هزار کارخانه کوچک و بزرگ در کشور که هر کدام به دلایلی تعطیل شده بودند با تلاش دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند و باعث شد که افراد زیادی به دایره اشتغال وارد شوند.

جلالی تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان و انار که تقریبا ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد در دولت سیزدهم برای ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد شد که اگر به همین نسبت در کشور حساب کنیم رقم بالایی از اشتغال در کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به فرازی از بیانات رهبر انقلاب که فرمودند «اگر حال کارگر خوب باشد حال کشور خوب می‌شود»، گفت: برای اولین بار در دولت آیت الله رئیسی ۱۱۰ درصد افزایش حقوق کارگران را داشتیم که رضایتمندی در این حوزه می‌تواند به افزایش تولید و توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد اشتغال، افزایش حقوق کارگران و احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل از جمله خدمات ارزشمند دولت سیزدهم بوده که دستاورد‌های مثبتی برای کشور به دنبال داشته است.

جلالی یادآور شد: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر شعار‌های سال را در حوزه تولید، اشتغال و کاهش تورم قرار داده اند و امسال نیز موضوع جهش تولید با مشارکت مردم را مطرح کردند که افزایش تولید ملی با مشارکت مردم و کارگران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت برای تقویت بخش خصوصی در کشور گفت: به گفته رئیس‌جمهور دولت بنا دارد که تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار و فقط نظارت و تنظیم گری کند که این سیاست دولت هم می‌تواند به افزایش تولید در کشور کمک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار