کد خبر: 1226460
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
روزنامه گاردین در گزارشی به اقدام غیرمسئولانه و غیرضروری «گریگوری فنوس» رییس دانشگاه «اموری» (Emory) آمریکا برای تماس با پلیس پرداخته و فضای این دانشگاه را پس از حضور نیروی پلیس در آن، به «منطقه جنگی» تشبیه کرده است.

جوان آنلاین: رئیس دانشگاه اموری و سایر مقام های مسئول در این دانشگاه، نه به درخواست دانشجویان این دانشگاه مبنی بر انصراف از تماس با پلیس برای مقابله با معترضان توجه کردند و نه ایمیل درخواستی کلیفتون کریس، استاد تاریخ این دانشگاه برای جلوگیری از حضور پلیس را در نظر گرفتند.

این در حالی است که کریس سال گذشته همراه با اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مورد اینکه چه زمانی پلیس می تواند به محوطه دانشگاه فراخوانده شود، ‌در مصاحبه‌ای گفته بود: پلیس می‌تواند «فقط در صورت وجود تهدید آسیب بدنی یا تخریب اموال» وارد محوطه دانشگاه شود.

گاردین افزود: پس از تماس رییس دانشگاه اموری با پلیس، ‌ده‌ها افسر پلیس آتلانتا و سربازان ایالت جورجیا وارد این محوطه آکادمیک شده، ۲۸ نفر از جمله سه عضو هیات علمی و تعداد نامشخصی از دانشجویان از اموری و دیگر دانشگاه های آتلانتا را دستگیر کردند. واکنش دانشگاه اموری برای حضور بی درنگ نیروی پلیس، ‌احتمالاً سریعترین نمایش حضور این نیروها در پاسخ به اعتراضات و تجمعات دانشجویی در هفته های اخیر در سراسر آمریکا بود. همچنین اموری احتمالا تنها دانشگاهی است که در آن از گلوله‌های فلفلی، شوکر و گلوله‌های لاستیکی علیه دانشجویان، اساتید و اعضای انجمن دانشجویی استفاده شده است.

این گزارش درباره پیامدهای تماس رییس دانشگاه اموری با پلیس نوشت: پس از گذشت ۴۸ ساعت از این تماس، بیانیه ای مبنی بر "عدم اعتماد" به رئیس دانشگاه، صادر شد که به نظر می‌رسد در روزهای آینده توسط هیات علمی از طریق رأی‌گیری الکترونیکی تأیید شود؛ بیانیه ای از طرف ۱۹ قانونگذار ایالتی در مخالفت با "استفاده دانشگاه از تاکتیک های ضد شورش و تشدید خطرناک اعتراضات مسالمت آمیز و غیرخشونت آمیز ".

به گفته کریس، طرح "عدم اعتماد" به معنای این است که هیات علمی دانشگاه اموری دیگر مایل نیست گریگوری فنوس رییس این دانشگاه باشد. از طرفی با وجود حضور پلیس، ‌تعداد فزاینده ای از دانشجویان به اعتراضات پیوستند که تنها تا روز جمعه آمارشان به حدود ۵۰۰ نفر رسید. از آن پس دانشکده الهیات کندلر نیز به طور کامل به تصرف دانشجویان درآمد.

گاردین با اشاره به طرح اعتراضی هیات علمی دانشگاه اموری، رویدادهای روز پنجشنبه گذشته و حضور خشونت آمیز پلیس در آن را "در تاریخ کالج و دانشگاه اموری بی سابقه" توصیف و بر احساس ناامنی دانشجویان و اساتید نسبت به این دانشگاه مطرح آمریکایی تاکید کرد.

برچسب ها: گاردین ، دانشگاه ، اسرائیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار