کد خبر: 1228731
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
مناطق شمال نوار غزه با سونامی جدید گرانی و قحطی در نتیجه حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این منطقه و آوارگی اهالی آنجا مواجه شده است.

جوان آنلاین: «قریب به ۱۲۰۰ نفر در مدرسه عمواس در منطقه الصفطاوی در غرب اردوگاه جبالیا پولی برای خریدن غذا ندارند»، این را خبرنگار فلسطینی در گفتگو با فارس گزارش داد.

به گزارش فارس، احمد ابوقمر خبرنگار اقتصادی فلسطین و ساکن اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه است که از بازگشت قحطی و گرانی شدید با به راه افتادن موج تازه آوارگی فلسطینیان در این منطقه خبر می‌دهد.

وی افزود: صد‌ها هزار نفر از دیروز به دنبال یورش مجدد زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق شمال نوار غزه برای چندمین بار آواره شدند، آن‌ها پولی برای خریدن غذا ندارند، غذا کمیاب است قیمت غذا با به راه افتادن این موج آوارگی نجومی شده است.

خبرنگار فلسطینی با اشاره به نبود پوشک و شیر خشک برای کودکان در مراکز جدید و پرازدحام آوارگان در مناطق غربی شمال غزه گفت: کودکان ما گرسنه‌اند و جهان نظاره گر فاجعه قحطی است. احمد همچنین گفت که نهاد‌های خیریه یا آنروا هم از دیروز اقدامی برای تامین مایحتاج فلسطینیان انجام نداده‌اند.

رژیم صهیونیستی از روز گذشته مناطق شمال نوار غزه را هدف حملات جنون آمیز هوایی و زمینی خود قرار داده است. خبرنگار فلسطینی از اردوگاه جبالیا در استان شمالی نوار غزه که هم اینک هدف یورش تانک‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و رویارویی با نیرو‌های مقاومت قرار گرفته است گزارش داد قریب به ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه جبالیا از دیروز به غرب اردوگاه آواره شدند و در پناهگاه‌هایی پر ازدحام در وضعیتی بسیار سخت به سر می‌برند.

احمد ابوقمر در گفتگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: در این مراکز خبری از آب و غذا نیست. کودکان ما شیر خشک ندارند. ما در اینجا در آستانه مرگ هستیم.

وی افزود: در همین پناهگاهی که ما در آن به سر می‌بریم و یک مدرسه دولتی بوده به قدری ازدحام جمعیت است که عده‌ای دیشب را در پله‌های مدرسه یا در حیاط بدون هیچ زیرانداز و پتویی به سر بردند. رژیم صهیونیستی از یک هفته پیش گذرگاه‌های نوار غزه را به طور کامل بسته و اجازه ورود هیچ کالای تجاری یا کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه نمی‌دهد و در مجموع ورود کالا‌های تجاری هم طی مدت گذشته به منطقه شمال نوار غزه نسبت به جنوب غزه به دلیل ممانعت‌های ارتش رژیم صهیونیستی بسیار محدود بوده است.

کمبود شدید نقدینگی به دلیل عدم امکان دولت غزه برای پرداخت حقوق کارمندان و همچنین تخریب همه بانک‌های شمال غزه در حملات رژیم صهیونیستی بحران شدید مالی برای مردم این منطقه و آوارگان شمرده می‌شود که منجر به از بین نرفتن وضعیت گرسنگی در شمال غزه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار