کد خبر: 1227688
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
روستا‌های استان یزد شاهد تحولات خوبی هستند که از جمله آن می‌توان به جاده‌سازی و آسفالت راه‌های روستایی اشاره کرد؛ اقداماتی که راه را برای شکوفایی اقتصاد و افزایش درآمد روستانشینان هموار می‌کند. در همین راستا در طول سال گذشته ۴۵پروژه راه روستایی در سطح استان در دستور کار بود که نهایتاً بخش زیادی از این راه‌ها آسفالت شدند. 
جوان آنلاین: بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد به همراه گروه‌های جهادی حاضر در این استان اقدامات شایسته‌ای داشته که توانسته است طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی زیادی را به ثمر برساند و بخشی از محرومیت‌های استان را مرتفع سازد. برنامه‌های سازمان بسیج استان آنقدر چشمگیر است که حالا روستا‌های یزد می‌توانند به شکوفایی اقتصاد خود دلگرم باشند و آینده روشنی را برای خود ترسیم کنند. آسفالت جاده‌های روستایی و رساندن آب به این مناطق، تولید برق از خورشید و اجرای پروژه‌های عمرانی بخش کوچکی از فعالیت‌های سپاه و بسیج سازندگی استان یزد به شمار می‌آید. 
 
روستا‌های استان یزد شاهد تحولات خوبی هستند که از جمله آن می‌توان به جاده‌سازی و آسفالت راه‌های روستایی اشاره کرد؛ اقداماتی که راه را برای شکوفایی اقتصاد و افزایش درآمد روستانشینان هموار می‌کند. در همین راستا در طول سال گذشته ۴۵پروژه راه روستایی در سطح استان در دستور کار بود که نهایتاً بخش زیادی از این راه‌ها آسفالت شدند. 
آنطور که فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اعلام کرده، بیش از ۴۴۷هزار مترمربع راه روستایی در استان از سوی بسیج سازندگی آسفالت شده است. 
سردار حسین زارع‌کمالی با تأکید بر اینکه ۴۵پروژه از راه‌های روستا‌های استان با ۴هزارو۱۱۳ تن قیر آسفالت شده است، می‌گوید: همکاری سپاه و دولت در هموارکردن راه برای مردم به نقطه خوبی رسیده است، به گونه‌ای که بسیج سازندگی سپاه الغدیر با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان ضمن بررسی راه‌های روستایی، بین مزارع و نقاط ضروری به رفع مشکلات پرداختند. به گفته این مسئول، قیر تأمین شده ۲۲۰تن بوده که در این پروژه سهم دولتی ۶هزارو۷۰۰میلیون ریال و مشارکت مردمی ۳هزارمیلیون ریال است. 
 
 انتقال آب به روستا‌ها
اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف یزد نویدبخش روز‌های خوشی برای ساکنان روستا‌های کم‌برخوردار است. 
سال گذشته بود که خط انتقال آب روستا‌های تنگ‌چنار به طول ۴هزارو۷۰۰متر به همراه حوضچه‌های در مسیر با صرف ۱۲۰میلیارد ریال از محل بودجه ملی افتتاح شد و ۲۲روستا با جمعیتی بیش از ۳هزار نفر از نعمت آب سالم برخوردار شدند. 
خط انتقال آب مجتمع آبرسانی تنگ‌چنار مهریز به همت بسیج سازندگی و همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان مهریز به ثمر نشست. 
همچنین طرح راه روستایی روستای عبدالله‌آباد چهل‌گزی به مساحت ۵هزارو۷۰۰مترمربع آسفالت با اعتبار ۱۷میلیارد ریال با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد و دفتر امور روستایی و دهیاری روستا به بهره برداری رسید. ایجاد و راه‌اندازی بیش از ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج‌کیلوواتی هم کار بزرگی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد. این طرح‌ها ویژه خانوار‌های روستایی برای تولید برق و کسب درآمد برای خانوارهاست. 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور هم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در استان یزد و با تأکید بر اهمیت اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در کنار برنامه‌های مستمر دولت در شهر به خصوص در مناطق روستایی، محروم و دوردست کشور به عنوان کار‌های دارای اولویت می‌گوید: همکاری مسئولان اجرایی و پیگیری بسیج سازندگی شهرستان مهریز در اجرای طرح‌ها ستودنی است و تداوم اینگونه برنامه‌ها جزو اهداف مهمی است که باید ادامه داشته باشد. سردار محمد زهرایی با اشاره به اولویت طرح‌های بسیج سازندگی در کشور ادامه می‌دهد: مبنای کار بسیج در سطح روستا‌های کشور چهار اولویت بهسازی جاده بین مزارع و راه‌های روستایی مناطق محروم، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلووات، ایجاد کارگاه‌های اشتغال و تأمین آب شرب روستا‌های بالای ۲۰خانوار است.
برچسب ها: یزد ، آسفالت ، روستا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار