کد خبر: 1226883
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
حتماً شنیده‌اید که این اتفاقات، دروغ‌بودن ادعای آزادی در امریکا را نمایش داده است. برخی تحلیل می‌کنند که مردم امریکا از سیاست‌های سران دولت‌شان فاصله گرفته‌اند. عده‌ای می‌گویند رژیم‌صهیونیستی باوجود تلاش تمام دستگاه‌های تبلیغاتی اعتبار جهانی خود را از دست داده است

جوان آنلاین: رهبر معظم انقلاب ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان غربی نوشتند: «چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ جوانان عزیز! من امید دارم شما در حال یا آینده، ذهنیت آلوده به تزویر را تغییر دهید. خواسته من این است که در واکنش به سیل تبلیغات منفی، شناختی مستقیم و بی‌واسطه به دست آورید.»
به گزارش فارس، با شروع موج اعتراض دانشجویان امریکا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت نسل‌کشی اسرائیل، نیرو‌های امنیتی امریکا به سرکوب این اعتراضات پرداختند. حتماً تابه‌حال تصاویر ضرب‌وشتم معترضان و استفاده از سلاح و گاز اشک‌آور و دستگیری گسترده دانشجویان و استادان به چشم‌تان خورده است. 
حتماً شنیده‌اید که این اتفاقات، دروغ‌بودن ادعای آزادی در امریکا را نمایش داده است. برخی تحلیل می‌کنند که مردم امریکا از سیاست‌های سران دولت‌شان فاصله گرفته‌اند. عده‌ای می‌گویند رژیم‌صهیونیستی باوجود تلاش تمام دستگاه‌های تبلیغاتی اعتبار جهانی خود را از دست داده است. برخی واکنش خشونت‌آمیز پلیس امریکا را با رفتار مسالمت‌آمیز ایران با اغتشاشگران سال ۱۴۰۱ مقایسه می‌کنند. تمام این نکات صحیح است، اما اعتراضات امریکا نکات دیگری هم دارد. 
بخش قابل‌توجهی از معترضان اصلاً مسلمان نیستند. شاید آن‌ها خواهان نابودی اسرائیل نباشند و در حال حاضر کاری با اساس اشغالگربودن صهیونیست‌ها نداشته باشند. معترضان امریکا که اغلب جوانان هستند و در قشر فرهیخته دانشگاهیان قرار دارند، به قتل‌عام مردم بی‌دفاع غزه اعتراض می‌کنند. این موضوع نشان‌دهنده بیدارشدن وجدان انسانی در بین جوانان غربی است. 
خوب است در این بین یادی کنیم از نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان امریکا و اروپا. ایشان در سال ۱۳۹۴ بعد از وقوع حادثه تروریستی در فرانسه در نامه‌ای خطاب به جوانان غربی نوشتند: «رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوهبار است؛ منظره کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان می‌دهد، چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. 
ناامنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه کردید، با رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه و افغانستان تحمل کرده‌اند، دو تفاوت عمده دارد: نخست اینکه دنیای اسلام در ابعادی به مراتب وسیع‌تر و به مدت بسیار طولانی‌تر قربانی خشونت بوده است و دوم اینکه متأسفانه این خشونت‌ها همواره از طرف برخی از قدرت‌های بزرگ به شیوه‌های گوناگون و به شکل مؤثر حمایت شده است. 
اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه می‌گیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیت پرهیز می‌کنند، یک خانواده فلسطینی ده‌ها سال است حتی در خانه خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم‌صهیونیستی در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را می‌توان از نظر شدت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟ این رژیم بدون اینکه هرگز به‌طور جدی و مؤثر مورد سرزنش متحدان پرنفوذ خود و لااقل نهاد‌های به ظاهر مستقل بین‌المللی قرار گیرد، هر روز خانه فلسطینیان را ویران می‌کند. جوانان عزیز! من امید دارم که شما در حال یا آینده، این ذهنیت آلوده به تزویر را تغییر دهید؛ ذهنیتی که هنرش پنهان‌کردن اهداف دور و آراستن اغراض موذیانه است.»
رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳ نیز نامه‌ای به جوانان غربی نوشته بودند. اگرچه این نامه با هدف شناخت اسلام از منابع حقیقی آن نگاشته شد، اما نکاتی در آن قرار دارد که با موضوع امروز منطبق است. ایشان ضمن اشاره به برخی از جنایت‌های غربی همچون جنگ جهانی اول و دوم و استعمار کشور‌ها نوشتند: «چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ خواسته من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. 
من از شما می‌خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهون و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بی‌طرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزار‌های ارتباطاتی، مرز‌های جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرز‌های ساختگی و ذهنی محصور کنند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار می‌دهد.»
در این بین خوب است سؤالی هم از جوانان کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس پرسید. شما که خود را مسلمان می‌نامید و در برابر جنایات رژیم‌صهیونیستی و حمایت پادشاهی سعودی از غرب سکوت می‌کنید، آیا از وجدان بیدار جوانان امریکایی و اروپایی خجل نمی‌شوید؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار