کد خبر: 1100358
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: مقابله با جریان نفاق، از درس های مکتب عاشوراست.
زارع

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه استان قزوین حجت الاسلام علی معبودی در آخرین روز از عزاداری سید و سالار شهیدان در هیئت رزمندگان تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: این مجالس برای این است که با اصول امام حسین آشنا شویم. حضرت سیدالشهدا اصولی داشتند و هیچ وقت از این اصول عقب نشینی نکردند و علیرغم اینکه طیف‌های مختلف می خواستند امام را از این اصول منصرف کنند اما امام به هیچ وجه از اصول عقب نشینی نکردند.

 

وی گفت: در کربلا چند دسته از افراد بودند که نقش های مختلفی داشتند از جمله دسته ای که می خواستند امام را به بیعت با یزید راضی کنند. دسته دوم افرادی بودند که دوستداران امام بودند و امام را به خاطر بی وفایی کوفیان و عدم موفقیت ظاهری در این مسیر از حرکت به سمت کوفیان منع کردند و دسته سوم افرادی بودند که به شدت عافیت طلب بودند.

 

حجت الاسلام معبودی با اشاره به یکی از شاخصه های امامت سیدالشهدا اظهار کرد: یکی از اصول امام، هدایت بود. امام می خواست با حرکت خود مردم را به سمت خدا هدایت کند که در تمام برخورد های امام با افراد و یاران و سپاه دشمن این اصل کاملاً مشهود می باشد مثل زهیر که امام حسین آمد و او را از گرفتاری دنیا خارج کرد و سرانجام زندگی دنیایی زهیر به شهادت انجامید.

 

وی دلیل حرکت امام را این گونه بیان کرد: اولا مردم از ارزش طلبی به دنیا طلبی روی آورده بودند و دنیا را به آخرت ترجیح می‌دادند. دوما مردم گرفتار لقمه حرام شده بودند و چندین مرتبه امام به این نکته اشاره کرد چرا که امام می خواست مردم را از باتلاق حرام نجات دهد. سوما مردم گرفتار سلطه شیطان شدند و لذا می بینیم روحیه امام کشی و گردنکشی علیه امام زمان خویش را پیش گرفتند و زندگی خود را در مسیر شیطان قرار دادند.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قروین با اشاره به موضوع نفاق اضافه کرد: امام می خواست مردم را از فراموشکاری نجات دهد زیرا مردم فراموش کرده بودند که بنی امیه در زمان پیامبر(ص) از سران کفر و الحاد بودند و تا آخر با پیامبر جنگیدند.‌ لذا امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه در این مورد می فرمایند؛ اینها مسلمان نشدند بلکه از کفر به نفاق تغییر ظاهر دادند و تا آخر در لباس نفاق خویش ماندند و منافقانه به هلاکت رسیدند.

 

حجت الاسلام معبودی در پایان خاطر نشان کرد: تاریخ همواره در حال تکرار شدن است و چهره نفاق همانطور که در صدر اسلام و ماجرای کربلا کاملا مشهود بود، امروز نیز به وضوح دیده می شود

و افراد ظاهراً انقلابی چهره خود را برملا کردند و رخ نفاق در بیان و کردار آنها کاملاً مشهود و قابل رویت است از خداوند متعال می خواهیم چهره نفاق همواره برای ما برملا کند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار