کد خبر: 1123320
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کرواسی - مراکش؛ رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۲ 
هم‌گروهان قدیمی این‌بار برای کسب مدال برنز رودرروی هم قرار می‌گیرند. دیدار رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را عصر امروز (۱۸:۳۰) کرواسی و مراکش در استادیوم خلیفه برگزار می‌کنند به این امید که کسب مقام سوم رقابت‌ها مرهمی بر ناکامی‌شان در راه رسیدن به فینال باشد. 
 شیوا نوروزی
کروات‌ها به عنوان نایب‌قهرمان دوره گذشته به قهرمانی فکر می‌کردند، اما حضور مراکش در مراحل حذفی جام و کنار زدن تیم‌هایی، چون اسپانیا و پرتغال، شگفتی بزرگ محسوب می‌شود. دو تیم در مرحله گروهی با هم رودررو شدند و به تساوی بدون گل رضایت دادند ولی این‌بار قطعاً خبری از مساوی نیست و با پنالتی هم شده باشد یکی از آن‌ها باید برنده شود. 
شاگردان زلاتکو دالیچ بعد از اینکه نتوانستند به عنوان صدرنشین صعود کنند باز هم ناامید نشدند و برای آنکه موفقیت دوره گذشته را تکرار کنند جنگیدند. ژاپن و برزیل را بردند و پس از آن به سد محکم آرژانتین برخورد کردند. به ناچار برای آنکه دست خالی قطر را ترک نکنند باید مراکش را مغلوب کنند تا حداقل برنز قطر را با خود به یادگار به زاگرب ببرند. برای لوکا مودریچ این بازی اهمیت مضاعفی دارد. کاپیتان ۳۷ ساله قول داده بود بعد از قهرمانی کرواسی از تیم ملی خداحافظی کند، اما حالا که خبری از جام‌قهرمانی نیست، مودریچ هم در تصمیمش تردید کرده و حتی باشگاه رئال نیز برای تمدید قرارداد با این بازیکن منتظر اتمام جام‌جهانی مانده است. دومنیک لواکوویچ سنگربان کرواسی یکی از نامزد‌های کسب دستکش طلایی است و اگر مصاف سخت با مراکش به پنالتی بکشد دستان او باز هم می‌تواند کمک حال کروات‌ها باشد. دالیچ مراکش را سورپرایز بزرگ رقابت‌ها نامید: «بازی با مراکش بازی متفاوتی است و آن‌ها هم در بازی رده‌بندی برای پیروزی مبارزه می‌کنند. مراکش نشان داد تیم سرسختی است. مراکش بزرگ‌ترین سورپرایز جام‌جهانی است، آن‌ها در تابستان مربی خود را تغییر دادند، چند بازیکن به تیم بازگرداندند و اتحاد ملی را بیدار کردند. آن‌ها فقط یک گل به‌خودی دریافت و پرتغال و اسپانیا را حذف کردند و برای من احترام قائل هستند. لوکا مودریچ پس از بازی بسیار ناامید و غمگین بود و این شکست برای او سخت است. ما روی بازی بعدی و تلاش برای مقام سوم تمرکز کردیم و در مورد خداحافظی از تیم ملی صحبتی نکردیم.»
تیم مقابل تا همین‌جا هم که رسیده تاریخ‌ساز قاره سیاه لقب گرفته است. مراکشی‌ها در مصاف با فرانسه هیچ شباهتی به دیدار‌های قبلی نداشتند و خستگی مفرط، سیستم دفاعی و عملکرد ضعیف مهاجمان آن‌ها را به رده‌بندی فرستاد. شیر‌های اطلس منتظرند ببینند حکیم زیاش مقابل کرواسی می‌تواند بدرخشد یا نه، چراکه یوسف النصیری و عبدالرزاق حمداله در بازی قبلی همه را ناامید کردند. رکراکی سرمربی محبوب این تیم پیش از رویارویی با کرواسی گفت: «باید از لحاظ روانی روی بازیکنان کار کنم و این شکست را پشت سر بگذاریم و تیم را برای بازی کرواسی آماده کنیم. در آن مسابقه به بازیکنانی که کمتر بازی کردند فرصت می‌دهم تا مقابل کرواسی برای رده‌بندی به میدان بروند. می‌دانیم که همه به ما افتخار می‌کنند. با دل بازی کردیم و تسلیم نشدیم و تصویر فوق‌العاده‌ای از فوتبال آفریقا را منعکس کردیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار