کد خبر: 1134893
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی شورای نگهبان را نبض نظام اسلامی خواند و گفت: انجام وظیفه در این نهاد باید بر اساس عدل، انصاف و رعایت قانون باشد.

به گزارش جو.ان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز، در همایش 300 نفری بصیرتی با موضوع جهاد تبیین بین ناظران ایثارگر خرم آباد و چگنی، گفت: اینکه شورای نگهبان نبض انقلاب اسلامی و نبض نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی مجموعه ای به نام فقها و حقوق دانان نظارت کنند که قوانین بر خلاف شرع نباشد و بر انتخابات نظارت می کنند، گفت: باید حافظ جمهوریت و اسلامیت باشند و حق الناس را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: گزارش ها و داوری باید بر اساس عدل و انصاف صورت گیرد،اگر کسی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، به وظیفه شرعی عمل نکند، اگر تخلف ببیند و چشم ببندد مرتکب حرام شرعی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه مسئولیت ها و وظایف نباید در روح و روان ما تاثیر بگذارد و نباید ما را از مسیر ا عدل و انصاف دور کند، بیان داشت: شایسته سالاری، نفعی تبعیض، رعایت عدل و انصاف از جمله ویژگی های مهمی در عرصه خدمت گزاری است که باید رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه در انجام وظایف قانون ملاک باشد، گفت: در عرصه انتخابات بیش از 40 سال می گذرد و تجربه لازم در این زمینه وجود دارد، بعضی رویدادهای تلخ در ایام انتخابات شنیده و روی می دهد که برخی از آنها را باید از قبل پیشگیری کرد و اگر به پیشگیری منتهی نشد باید آنها درمان کرد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: در برابر آسیب ها باید درمان فوری و قطعی که به اعتماد مردم صدمه نزند، باید سرمایه اجتماعی مردم و اعتماد مردم حفظ شود، امروز بیش از هر زمان دیگری به این سرمایه اجتماعی مردم نیاز داریم./9451/

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار