کد خبر: 1150774
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
وزیر خارجه انگلیس از ادامه تحریم‌های این کشور علیه روسیه تا زمان توقف جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از راهبرد‌های آمریکا و متحدان غربی اش برای حمایت از اوکراین، تضعیف روسیه با اعمال تحریم‌های گسترده بوده است. این تحریم‌ها که با هدف تضعیف روسیه انجام می‌شود تاکنون به خود کشور‌های غربی بیشتر آسیب وارد کرده است. انگلیس یکی از بزرگترین حامیان تحریم مسکو در قاره سبز به شمار می‌رود.

به گزارش تله تریدر، جیمز کِلِوِرلی، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: تحریم‌های ما علیه روسیه با هدف سرکوب عوامل الیگارشی (متحدان نزدیک پوتین) از جمله تثبیت کنندگان مالی این کشور همانند رومن آبراموویچ و علیشر عثمانوف انجام شده است.

او تاکید کرد: وزارت خارجه انگلیس شبکه‌های مالی الیگارش‌ها را ردیابی کرده و موفق به شناسایی کسانی که مسئول تسهیل فعالیت‌ها و دور زدن تحریم‌های روسیه بودند شدیم.

کلورلی خاطرنشان کرد: ما از نزدیک در حال رصد نخبگان روسی و کسانی که سعی می‌کنند به آن‌ها کمک کنند تا پول خود را برای جنگ اوکراین پنهان سازند، هستیم. ما تا زمانی که پوتین به جنگ خود علیه اوکراین پایان نبخشد به تحریم‌ها علیه روسیه ادامه خواهیم داد.

انگلیس می‌گوید الیگارش‌های روسیه را با هدف تضعیف مسکو هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت خارجه انگلیس در گزارشی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه و الیگارش‌های این کشور را در خاک این کشور مسدود کرده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار