کد خبر: 1150881
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا برگزار شد که در ۵ وزن نخست یک مدال طلا و ۲ مدال برنز حاصل کار آزادکاران بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان در حال برگزاری است و کشتی گیران ۵ وزن اول کشورمان به مصاف حریفان خود در مرحله گروهی رفتند که در این میان ۴ کشتی‌گیر به نیمه نهایی رسیدند و یک کشتی گیر از دور رقابت‌ها حذف شد.

در ادامه و در مرحله نیمه نهایی هم تنها یک کشتی‌گیر کشورمان به فینال رسید و ۳ ملی پوش هم به رده بندی این دوره از رقابت‌ها رفتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۱ تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در این دیدار با نتیجه ۲ بر یک مقابل اوزوربک توکتومامبتوف از قرقیزستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت. کاووسی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه ۱۳ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. گلیج در دیدار رده بندی به مصاف حریف قزاقستانی خود رفت که در پایان موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر از سد این کشتی‌گیر بگذرد و مدال برنز را از آن خود کند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار