کد خبر: 1151759
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
زور ناپولی به آث‌میلان می‌رسد؟
شیوا نوروزی

تکلیف دو تیم اول صعودکننده به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان امشب مشخص می‌شود. دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها امشب آغاز می‌شود و هر دو دیدار نیز حساسیت زیادی دارد، از یک‌سو چلسی منتظر رقم خوردن معجزه مقابل رئال است و از سوی دیگر ناپولی دوباره رودرروی آث‌میلان قرار می‌گیرد.
سه باخت متوالی عملکردی ضعیف برای فرانک لمپارد محسوب می‌شود. سرمربی جوان در بازگشت دوباره به چلسی امیدوار بود شرایط این تیم را تغییر دهد و آبی‌ها دوباره به جمع تیم‌های قدرتمند بازگردند، اما تا اینجا برنامه‌ریزی او درست از آب درنیامده است. شکست مقابل ولورهمپتون، رئال‌مادرید و برایتون باعث شده چلسی علاوه بر سقوط به رده یازدهم جزیره در آستانه حذف از اروپا نیز قرار بگیرد. بازی برگشت در شرایطی در استمفوردبریج برگزار می‌شود که چلسی در جدال رفت هیچ خطری برای رئال نداشت. با این‌حال سرمربی تیم هنوز به آینده تیمش خوش‌بین است: «فکر می‌کنم شاید بعضی از بازیکنان اعتماد به نفس لازم را از دست داده باشند، چون این چیزی است که می‌توان به خوبی در تیم دید. وقتی شما توپ را در اختیار بگیرید، اما اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، پاس رو به عقب می‌دهید. این چیزی است که شاید از نگاه بسیاری نداشتن اشتیاق یا شاید نبود شوق و علاقه در بازیکنان باشد، اما من چنین چیزی را در تیمم احساس نمی‌کنم. من احساس می‌کنم بازیکنان چلسی تشنه موفقیت با پیراهن این تیم هستند، اما آمادگی کافی را ندارند.» همین کمبود اعتماد به نفس و نداشتن آمادگی کافی کار را به جایی رسانده که شانس رئال برای صعود بسیار بیشتر است، چراکه کهکشانی‌ها با برد مقابل کادیز در لالیگا به لندن سفر کرده‌اند تا جشن صعود را در استمفوردبریج بگیرند. جدای از این ناکامی‌های بارسا و از دست دادن چهار امتیاز باعث شده انگیزه شاگردان آنچلوتی برای کم کردن فاصله‌شان با رقیب سنتی افزایش یابد. صعود به فینال لیگ قهرمانان دیگر هدف قو‌های سفید در این فصل است.
ناپلی‌ها در خانه انتظار میلان را می‌کشند تا ضمن جبران باخت بازی رفت به نیمه‌نهایی صعود کنند. شاگردان اسپالتی در زمین میلان با یک گل شکست خوردند و امشب آخرین فرصت برای بقا در اروپاست. این تیم در سری آ نیز مقابل هلاس‌ورونا متوقف شد و دو امتیاز مهم را از دست داد. منتها هنوز با ۱۴ امتیاز بیشتر از لاتزیو صدرنشین لیگ ایتالیاست. اسپالتی با تأکید بر نقش هواداران اظهار داشت: «در بازی امشب علاوه بر مالکیت توپ به خیلی چیز‌های دیگر از جمله تعادل، پاسکاری خوب و تیم بودن نیاز داریم. این کیفیت را نه فقط مقابل میلان در چمپیونزلیگ، بلکه همیشه باید نشان دهیم. هواداران تعیین‌کننده هستند، من بار‌ها این را گفته‌ام. ما با هواداران و تشویق‌های آن‌ها قدرت بیشتری داریم. هواداران همواره می‌توانند بهترین‌ها را برای تیم به ارمغان بیاورند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار