کد خبر: 1153415
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

نوید نگار
مأموران پلیس تهران در بررسی‌های فنی، دختر جوانی را به عنوان مظنون به قتل دختر ۱۸ ساله‌ای که دو سال قبل در پارک نهج‌البلاغه کشته شده بود، بازداشت کردند. متهم در اینستاگرام استوری کرده بود «هیچ کسی نقشه قتل را قبل از عملی شدن لو نمی‌دهد.»
شامگاه دوشنبه دوم اسفند‌ماه ۱۴۰۰ مرد رهگذری در بوستان نهج‌البلاغه متوجه صدای ناله‌ای شد که از آن نزدیکی به گوش می‌رسید. مرد میانسال کنجکاو شد و به دنبال صدا رفت و ثانیه‌هایی بعد با پیکر خونین دختر نوجوانی پشت چند درختچه روبه‌رو شد که با ضربات چاقو به شدت زخمی شده بود. دختر زخمی توان حرف زدن نداشت و فقط ناله‌اش به گوش می‌رسید که مرد میانسال هم به سرعت حادثه را به پلیس و اورژانس خبر داد.
دقایقی بعد مأموران پلیس و عوامل اورژانس پیکر زخمی دختر نوجوان را به بیمارستان منتقل کردند، اما ساعتی بعد تیم پزشکی اعلام کرد وی بر اثر شدت خونریزی فوت کرده است.
شناسایی
با اعلام خبر قتل دختر نوجوان، قاضی محمد وهابی بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. مردی که موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: «در حال عبور از پارک بودم که صدای ناله‌ای به گوشم رسید. کنجکاو شدم و رد صدا را گرفتم تا اینکه پشت درختچه‌ها به پیکر خونین دختری رسیدم که تلفن همراهش کنارش افتاده بود. با تلفن همراه خودش موضوع را به پلیس و اورژانس خبر دادم.» مأموران پلیس در بررسی‌های بعدی هویت مقتول به نام سحر ۱۸ ساله را شناسایی کردند و مشخص شد وی ساعتی قبل از حادثه از خانه خارج می‌شود، اما به طرز مرموزی به قتل می‌رسد.
بازداشت چند مظنون
بدین ترتیب تیم جنایی به سراغ خانواده مقتول رفت و از آن‌ها تحقیق کرد. یکی از اعضای خانواده مقتول به مأموران گفت: «دخترمان امروز گفت با یکی از دوستانش قرار ملاقات دارد، به همین دلیل از خانه بیرون رفت. وقتی دیر کرد نگرانش شدیم و به تلفن همراهش زنگ زدیم، اما جواب نداد تا اینکه پلیس با ما تماس گرفت و خواست به بیمارستان بیاییم. در بیمارستان متوجه شدیم دخترمان به قتل رسیده است.» مأموران پلیس در تحقیقات میدانی و بررسی‌های دوربین‌های مداربسته چند نفر از دوستان مقتول و چند مرد غریبه را که در نزدیکی محل حادثه دیده شده بودند، بازداشت کردند. بررسی‌ها نشان داد هیچ کدام از افراد دستگیر شده در قتل دختر ۱۸ ساله دخالتی نداشته‌اند، بنابراین همه آن‌ها آزاد شدند.
استوری انتقام
مأموران پلیس در بررسی‌های بعدی هیچ ردی از قاتل یا قاتلان پیدا نکردند، اما همچنان تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل ادامه دادند تا اینکه مدتی قبل دریافتند مقتول با دختر ۱۸ ساله‌ای به نام شهناز اختلاف داشته است. در تحقیقات فنی مشخص شد شهناز دو ماه قبل از حادثه استوری در اینستاگرام گذاشته و در آن نوشته «هیچ کسی نقشه قتل را قبل از عملی شدن لو نمی‌دهد.» از سوی دیگر مأموران پلیس متوجه شدند اختلاف سحر و شهناز به خاطر ۲ میلیون تومان بوده که سحر مدتی قبل به او قرض داده، اما شهناز آن را پس نداده است. آن‌ها به همین خاطر چند باری با هم مشاجره لفظی و حتی درگیری فیزیکی هم داشته‌اند. با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران دو روز قبل موفق شدند شهناز را شناسایی و بازداشت کنند. متهم صبح دیروز برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و مقابل قاضی محمد وهابی جرم خود را انکار کرد.
خوکچه هندی
وی در ادعایی گفت: «من حیوان خانگی به نام خوکچه هندی دارم، به همین دلیل همیشه در اینستاگرام با حیوانم عکس می‌گذارم. یک و نیم سال قبل با سحر در اینستاگرام آشنا شدم، چون او هم حیوان خانگی‌اش خوکچه هندی بود و همراه حیوانش در اینستاگرام عکس می‌گذاشت. نقطه مشترک ما همین خوکچه‌های هندی بودند، به همین دلیل ما به هم نزدیک شدیم. معمولاً هرچند وقت یک‌بار دو نفری حیوان‌های خانگی‌مان را پیش دامپزشک می‌بردیم تا اینکه من راهی سفر خارج از کشور شدم. سحر به من ۲ میلیون تومان پول قرض داد و اختلاف ما از همان روز آغاز شد.»
من بی‌گناهم
وی ادامه داد: «من مدتی بعد استوری در اینستاگرام گذاشتم و می‌خواستم او را بترسانم، اما اصلاً قصد قتل نداشتم و الان هم خبر ندارم که چه کسی او را به قتل رسانده است. روز حادثه پسر مورد علاقه‌اش که قبلاً با من ارتباط داشت تلفنی به من خبر داد سحر زخمی شده و مرا تهدید کرد. چند روز بعد هم دوستانش استوری کردند که سحر فوت کرده است. من بی‌گناهم و در حادثه قتل او هیچ دخالتی نداشته‌ام.» متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار