کد خبر: 1154354
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار با رویکرد هنر خلاق،وحدت بخش و امیدآفرین در قالب هنر متعالی خرداد ماه امسال در خشکناب برگزار می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین از تبریز،

 نصیر قمصری عین‌الدین، دبیر جشنواره ملی حیدربابای شهریار با اعلام این خبر اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حضور هنرمندان، شاعران، پژوهشگران، دانشگاهیان، انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری دومین جشنواره ملی" حیدربابای شهریار" را در سه محور فرهنگ و ادب، هنرهای تجسمی و طراحی گرافیک برگزار می‌کند.
در بخش فرهنگ و ادب موضوعاتی مانند " دوران زندگی شهریار، اندیشه اسلامی و مذهبی شهریار، وصف توانایی، ذوق ادبی، مکتب و اندیشه‌های اجتماعی شهریار" را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگ و ادب در رشته شعر، آثار به دو زبان فارسی و ترکی خواهند بود و از شرایط آثار ارسالی به جشنواره اینکه آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر حائز رتبه شده باشند.
اشعار می‌توانند در قالب های سنتی، نیمایی و سپید باشند.

بنا به گفته دبیر جشنواره ملی " حیدربابای شهریار" در محور هنرهای تجسمی، آثاری در مورد اشعار شهریار، دوران زندگی شهریار ، تمثال شهریار، روستا و خانه پدری شهریار پذیرفته می‌شوند.

در بخش هنرهای تجسمی در رشته نقاشی و خوشنویسی پذیرش وانتخاب  آثار این رشته ها در دو مرحله است. ابتدا فایل آثار ارسال شده بررسی می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار منتخب به دبیرخانه جشنواره ارسال و انتخاب نهایی برای حضور در نمایشگاه صورت می پذیرد.

قمصری درباره محور طراحی و گرافیک نیز گفت: در این رشته پوستر و پوستر حروف نگاری پذیرفته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در رشته های ذکر شده تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

قمصری در ادامه درباره شرایط عمومی جشنواره ملی " حیدربابای شهریار" بیان داشت: شرکت در جشنواره  برای همه اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان آزاد بوده و به معنای پذیرش ضوابط و رای هیأت داوران است.

تکنیک و شیوه خلق آثار در بخش هنرهای تجسمی آزاد است و آثار ارسالی نباید قبلا در این جشنواره شرکت داده شده باشد.
هر شرکت‌کننده می تواند فقط در یک رشته و حداکثر با سه اثر در جشنواره ثبت‌نام کند.

آدرس دبیرخانه جشنواره: استان آذربایجان‌شرقی، شهرستان بستان‌آباد، میدان هفت تیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد. شماره تماس: ۰۴۱-۴۳۳۳۱۲۷۲

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر