کد خبر: 1155619
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
در شرایطی که پیش از این بسیاری از رسانه‌های اصلاح طلب با مطرح کردن موضوع یکدست شدن همه قوا این مساله را به نوعی منکوب می‌کردند، اما همین افراد در هفته‌های اخیر در تلاش هستند تا از استیضاح وزیر صمت که در واقع حق طبیعی مجلس بوده به عنوان علنی شدن جدال دولت و مجلس یاد کنند.

اختصاصی جوان آنلاین: همچنین موضوع دیگری که در این رابطه برای نشان دادن اختلاف دولت و مجلس بر آن اصرار دارند، ماجرای واگذاری خودرو به نمایندگان است که اگرچه هم رییس دولت و هم رئیس مجلس نسبت به شفاف سازی بدون اغماض آن تاکید دارند، اما این جریان شفاف سازی در این خصوص را به ارتباط بین دو قوه پیوند می‌زنند و با نهایت ذوق به انتشار مطالبی با عنوان درافتادن دولت و مجلس می‌پردازند.


این جریان البته به این مساله بسنده نکرده و در روز‌های اخیر در تلاش هستند تا با انجام مصاحبه‌هایی استیضاح وزرا را ادامه دار نشان داده و به این ترتیب روابط دولت و مجلس را به حاشیه ببرند.


سپهر خلجی، رئیس شواری اطلاع رسانی دولت در این باره به جوان آنلاین گفت: بهترین توضیح برای این مساله، بیانات رئیس جمهور در ابتدای امسال و در پیام نوروزی است که عنوان کردند چک سفید امضا به مدیران ندادیم و هر جا احساس کنیم که در آن حوزه باید اصلاح یا تقویت شود این اقدام صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه جابجایی تنها مربوط به ضعف مدیران نمی‌شود گفت: ممکن است نیرویی کارآمد و قوی باشد، اما در هر صورت تغییر تاکتیک لازم داشته باشد که جای دیگری از ظرفیت های او استفاده شود.


رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره تغییر وزرا گفت: یک برادری در مجلس اظهار نظری درباره این مساله داشته است، اما در حال حاضر برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد.


وی با بیان اینکه سوال حق مجلس است و نمایندگان حق دارند درباره مساله‌ای که ابهاماتی دارند و برایشان  سوال به وجود آمده، پرسش داشته باشند گفت: وزرای محترم هم طبق قانون پاسخگو هستند و این تعامل دولت و مجلس در همفکری برای راه حل پیدا کردن در  برخی بخش‌هایی که دارای مشکل است یک امری قابل تقدیر است.


خلجی با اشاره به تعامل دولت و مجلس اظهار داشت: این موضوع به عنوان برنامه جاری بین دولت و مجلس است و امیدوارم با توصیه و تعامل وتوجه به توصیه‌هایی که رهبری معظم در نماز عید فطر داشتتد و به مجلس و دولت فرمودند تا با تعامل همدلی و همراهی بتوانند به مسائل اصلی کشور برای حل مسائل مردم بپردازند، توجه شود.


رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پایان گفت: امیدوارم هم دولت و هم مجلس بتوانیم  در راستای تسریع حل مشکلات مردم عمل کنیم و اولویت را حل مشکلات آن‌ها بدانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار