کد خبر: 1164572
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه غرب، اوکراین را به ابزار جنگ ترکیبی علیه این کشور تبدیل کرده بود، گفت که مسکو با رویکردهای اصولی چین برای پایان دادن به این درگیری موافق است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه عصر شنبه گفت که بحران اوکراین به دلیل جنگ ترکیبی طولانی‌مدت غرب علیه مسکو به این وضعیت رسیده است.

لاوروف طی نشست خبری بعد از دیدار با سران کشورهای آفریقایی، توضیح داد: «اوضاع پیرامون اوکراین در نتیجه جنگ ترکیبی علیه روسیه، که غرب برای سال‌های متمادی آن را تدارک دیده بود و با تبدیل اوکراین به ابزار این جنگ برای تضعیف پایه‌های امنیت کشورمان ایجاد شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره سیاست روسیه در قبال واکنش دیگر کشورها نسبت به جنگ اوکراین اظهار داشت: «برخلاف شرکای غربی سابق خود، ما هیچ کسی را به پیروی از هرگونه تدابیر محدودکننده علیه کشورهایی که موضع ما را ندارند، مجبور نمی‌کنیم».

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تا کنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

پیش از این نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود: «در شرایط جنگ ترکیبی تمام عیار غرب علیه روسیه و قصد اعلام شده آمریکا و ناتو برای تحمیل شکست راهبردی علیه مسکو، این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که گام‌های بیشتری را برای تضمین امنیت روسیه و متحدانش برداریم».

وزیر خارجه روسیه در ادامه به طرح صلح چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین اشاره کرده و گفت که مسکو با رویکردهای اصولی پکن برای حل‌و‌فصل این درگیری موافق است.

دولت چین بارها به ضرورت مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین اشاره کرده است. در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳، در سالگرد آغاز عملیات ویژه روسیه در منطقه دونباس، چین طرح خود را برای پایان جنگ اوکراین ارائه کرد که شامل ۱۲ بند از جمله احترام به حاکمیت همه کشورها، توقف مخاصمات، آغاز مذاکرات صلح بود.

با این حال، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با ادعای اینکه طرح چین فقط کلامی است تا یک طرح واقعی، گفته بود که چنین ابتکاری بدون وجود بندی در مورد خروج نیروهای روسیه از خاک اوکراین غیرقابل تحقق است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار