کد خبر: 1168451
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
وزیر خارجه روسیه گفته گرچه غرب وانمود می‌کند که به دنبال برقراری آتش‌بس در اوکراین است اما در صدد ایجاد زیرساخت نظامی برای ارسال سلاح‌های مرگبار به کی‌یف است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تأکید درباره نقش غرب در دامن زدن به درگیری‌های اوکراین گفت که کشورهای غربی با ارسال تسلیحات به دنبال ایجاد زیرساخت نظامی جدید در اوکراین هستند تا سلاح‌های مرگبار دوربرد جدید به این کشور ارسال کنند.

وزارت خارجه روسیه گزارش کرد، لاوروف تصریح کرد: «غرب تلاش دارد تا به طور موقت جنگ اوکراین را متوقف کند و آتش‌بس برقرار کند و برای خود فرصت ایجاد کند و زیرساخت نظامی جدیدی ایجاد کرده و سلاح‌های مرگبار دوربرد جدید (به اوکراین) ارسال کند».

پیش از این، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که کشورهای غربی در پیشنهادهایی که برای راه حل جنگ اوکراین مطرح می‌کنند، جدی نیستند.

کی‌یف با استفاده از تسلیحات ارائه شده از سوی اعضای ناتو از جمله گلوله‌های 155 میلی متری توپخانه و راکتهای HIMARS شهرها و مناطق مسکونی در دونباس را روزنامه هدف حملاتی با هدف ایجاد وحشت قرار می‌دهد که این حملات تنها در یک سال گذشته به کشته و زخمی شدن صدها نفر منجر شده‌ است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اوکراین به شکل سیستماتیک با استفاده از تسلیحاتی که از سوی متحدانش در ائتلاف ناتو دریافت کرده برای حمله به اهداف غیرنظامی در روسیه از جمله مناطق «دونباس»، «کریمه»، «خرسون» و «زاپروژیا» که مدعی آنها به عنوان خاک خودش است، استفاده کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

با این حال ولودیمیر زلنسکی همچنان متقاضی دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتری است و در اواخر خرداد ماه در مصاحبه‌ ‌ای با شبکه «ان.بی.سی نیوز» مدعی شد، ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

مسکو مکررا به ناتو درباره ادامه تحویل تسلیحاتی کشنده تر به اوکراین و عواقب آن هشدار داده و گفته است، این روند نه فقط خطر تشدید تنشها بین روسیه و ناتو را به همراه دارد بلکه می‌تواند کل جهان را به دلیل احتمال منتقل شدن این تسلیحات به گروه‌های تروریست، شورشی و جنایتکار در اروپا، خاورمیانه و آفریقا بی ثبات کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار