کد خبر: 1169008
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان اعتراف کرد: ضدحمله ارتش اوکراین با سنگربندی نیرو‌های دفاعی روسیه آهسته شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، "ولودیمیر زلنسکی" در مصاحبه تلویزیونی با سی ان ان همچنین اعتراف کرد که در برخی مناطق درگیری، ارتش اوکراین حتی نمی‌تواند به آغاز حمله علیه روس‌ها فکر کند، چرا که سلاح لازم در اختیار ندارد

وی در ادامه با قدردانی از آمریکا به دلیل نقش رهبری در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه در عین حال اعلام کرد: لازم است به آمریکا و سایر کشور‌های اروپایی تاکید کنم که ما برای آغاز ضدحمله به سلاح نیاز داریم و هرچه دیرتر آغاز کنیم، جنگ آهسته‌تر پیش می‌رود».

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که دشواری‌های جبهه جنگ اکنون ضدحمله علیه ارتش روسیه را با کندی رو به رو کرده است. من می‌خواهم ضدحمله زودتر آغاز شود، چرا که همه می‌دانیم اگر ضدحمله دیرتر اتفاق بیفتد، بخش بزرگتری از خاک سرزمین ما مین گذاری خواهد شد. بدین ترتیب به ارتش روسیه زمان و این امکان را می‌دهیم تا مین‌های بیشتری را در خاک ما بکارد و خطوط دفاعی خود را تقویت کند.

زلنسکی در پایان گفت: از زمان شروع جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) دولت اوکراین از دولت‌های غربی وعده دریافت سلاح همچون سیستم‌های موشکی دوربرد تاکتیکی ساخت آمریکا گرفته است. به علاوه آمریکا به متحدانش اجازه آموزش خلبانان اوکراینی با جنگنده‌های اف-۱۶ داده که هنوز به این کشور ارسال نشده است.

"مارک میلی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز پیش‌تر گفته بود، تعجب آور نیست که ضدحمله اوکراین علیه ارتش روسیه کندتر از پیش بینی‌ها و انتظارات پیش می‌رود، این ضدحمله بسیار طولانی و دشوار خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار