کد خبر: 1169053
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی از دعوت عراق برای میزبانی نشست اضطراری درباره حادثه هتاکی به قرآن درسوئد، استقبال کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل ازمهر، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که سازمان همکاری اسلامی از دعوت عراق برای میزبانی نشست اضطراری درخصوص حادثه آتش زدن قرآن در سوئد استقبال کرد.

الصحاف با اشاره به ارتباطات وزارت خارجه عراق با اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و مجموعه اروپایی، گفت که فؤاد حسین خواستار تشکیل نشست اضطراری بلندپایه در بغداد شد که اعضای سازمان همکاری اسلامی از آن استقبال کردند.

وی گفت: وزارت خارجه عراق اقدامات دیپلماتیک درخصوص حادثه آتش زدن قرآن در سوئد را آغاز کرده و فؤاد حسین، وزیر خارجه با همتای سوئدی خود گفتگو کرده است. وزیر خارجه سوئد ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی بابت این اقدام شنیع، گفته است که این اقدامات نشان دهنده رویکرد دولت سوئد نیست. وزیر خارجه سوئد گفته است هماهنگی سطح بالایی با پلیس برای آغاز تحقیقات در این خصوص وجود دارد.

به گفته الصحاف، فؤاد حسین به همتای سوئدی خود گفته است که این اقدامات در راستای آزادی بیان نیست و این آزادی ها نمی تواند، احساسات میلیون ها مسلمان در جهان را تحریک کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که وزیر خارجه عراق تصریح کرد که این اقدامات، موجب خشونت، نفرت و افراط گرایی می شود و تهدیدی برای همزیستی مسالمت آمیز و اجتماعی در جهان است.

وی گفت که وزارت خارجه عراق مجددا از وزارت خارجه سوئد خواسته، عامل آتش زدن قرآن را به دولت عراق تحویل دهد تا براساس قانون عراق محاکمه شود.

صدور حکم جلب قرآن سوز

این در حالی است که منابع عراقی اعلام کردند که حکم جلب سلوان صباح متی مومیکا، عامل آتش زدن قرآن کریم در سوئد که شهروند عراقی است و به سوئد مهاجرت کرده، صادر شد.

اقدامات جدید عراق علیه هتاک به قرآن در سوئد

دادستانی عراق در نامه ای به اداره پلیس عربی و بین المللی وزارت کشور عراق خواستار تحت تحت پیگرد قرار گرفتن این فرد در خارج عراق بنابر حکم شعبه سوم دادگاه تحقیقات الکرخ شد.

لازم به ذکر است که یک شهروند تندرو سوئدی تحت حمایت مقامات این کشور در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد اقدام به هتک حرمت به قرآن کریم کرد. این شخص افراطی در مقابل حدود ۲۰۰ نفر اقدام به پاره کردن صفحات قرآن کریم و آتش زدن آن کرد. در این اثنا، حاضران با فریادهای «الله اکبر» به این اقدام فرد موهن اعتراض کردند و فردی نیز تلاش کرد که به سمت وی سنگ پرتاب کند اما پلیس وی را بازداشت کرد. پیش از این، پلیس سوئد اعلام کرده بود که به تظاهرات افرادی که خواهان آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر مسجد اصلی استکهلم در نخستین روزهای عید مبارک قربان هستند، مجوز داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار