کد خبر: 1169658
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کشور مصر میزانی کنفرانس سران کشور‌های همسایه سودان را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این کنفرانس روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، دولت مصر امروز یکشنبه اعلام کرد که کنفرانس سران کشور‌های همسایه سودان روز پنجشنبه در قاهره برگزار خواهد شد.

در همین رابطه، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این کنفرانس ۱۳ جولای (پنجشنبه هفته جاری) به منظور بررسی راه‌های پایان درگیری‌های داخلی سودان برگزار می‌شود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفتگو‌ها تاکنون ثمری نداشته است.

طی این مدت نبرد‌های گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند صد سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیرو‌های نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهاد‌های دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیرو‌های پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار