کد خبر: 1170407
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
وزیر خارجه روسیه گفت که جنگ در اوکراین تا زمانی که کشورهای غربی از فکر تسلط خود و تحمیل شکست راهبردی بر روسیه دست برندارند، ادامه خواهد یافت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه بامداد چهارشنبه گفت که کشورهای غربی در تلاش هستند تا با دست اوکراین به مسکو آسیب برسانند.

لاوروف در مصاحبه‌ای با یک روزنامه اندونزیایی، اظهار داشت که جنگ در اوکراین تا زمانی که کشورهای غربی از فکر تسلط خود و تحمیل شکست راهبردی بر روسیه دست برندارند، ادامه خواهد یافت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «تاکنون هیچ نشانه‌ای از تغییر در این رویکرد وجود ندارد و ما شاهد آن هستیم که چگونه آمریکایی‌ها و دست نشانده‌هایشان [در کشورهای مختلف] با تب و تاب به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه می‌دهند و زلنسکی را برای ادامه جنگ تحت فشار قرار می‌گذارند».

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد که مسکو مرحله کنونی در روابط بین‌الملل بین مسکو و غرب را جنگ سرد جدیدی نمی‌داند.

طبق این گزارش، لاوروف در این‌باره گفت: «ما نمی‌خواهیم که مرحله کنونی روابط بین‌الملل را نوعی جنگ سرد جدید تعریف کنیم. وضعیت، چیز دیگری است؛ تشکیل نظم جهانی چند قطبی. این یک روند عینی است. همه می‌بینند که مراکز جدیدی برای اتخاذ تصمیمات مهم جهانی در حال شکل‌گیری در اوراسیا، منطقه آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین است».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه کشورهای غربی به رهبری آمریکا در پی کاهش سرعت و معکوس کردن این فرآیندها هستند، افزود: «هدف آنها تقویت امنیت عمومی و مشارکت در توسعه مشترک نیست؛ بلکه حفظ سلطه خود بر امور جهانی و ادامه اجرای دستورکار استعمار نو است».

پیش از این نیز «کنستانتین گاوریلوف» نماینده هیأت روسی در وین و مذاکره‌کننده ارشد امنیتی این کشور گفته بود: «هم آمریکا و هم ناتو درک می‌کنند که زمان به نفع آنها نیست. آنها در اوکراین شکست می‌خورند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار