کد خبر: 1172330
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
رئیس جمهور برزیل در نشست سران اتحادیه اروپا و جامعه آمریکای لاتین و کارائیب تأکید کرد: جهان از جنگ اوکراین خسته شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل ضمن اشاره به اهمیت تلاش همه کشور‌ها برای حل و فصل درگیری در اوکراین اعلام کرد: جامعه جهانی دارد از این درگیری خسته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، بروکسل میزبان نشست سران اتحادیه اروپا و جامعه آمریکای لاتین و کارائیب (CELAC) بود که در آن رئیس جمهور برزیل با ایراد اظهارات تند علیه روسیه مخالفت کرد.

به گزارش بلومبرگ، رئیس جمهور برزیل در جریان این اجلاس گفت: جهان دارد خسته می‌شود. کشور‌ها دارند خسته می‌شوند.

لولا داسیلوا همچنین از گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی انتقاد کرد که در جریان این اجلاس از رهبران کشور‌های آمریکای لاتین خواست اقدامات طرف روس در درگیری در اوکراین را محکوم کنند.

وی درباره اظهارات رئیس جمهور شیلی گفت: شاید عدم عادت به شرکت در چنین جلساتی باعث می‌شود که جوانان تندتر رفتار کرده و بیش از حد عجولانه عمل کنند.

پیش از این، سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و جامعه آمریکای لاتین و کارائیب در جریان اجلاس دو روزه سران در بروکسل برای مدت طولانی نتوانستند بر سر بیانیه نهایی به توافق برسند که یکی از موانع اصلی در آن درگیری در اوکراین بود.

به گزارش اسپوتنیک، به دلیل اختلاف نظر‌ها، برپایی کنفرانس مطبوعاتی پایانی تقریباً ۲ ساعت به تاخیر افتاد. منابع آگاه گفتند که از میان کشور‌های حاضر، نیکاراگوئه که متحد مسکو محسوب می‌شود، به محکومیت اقدامات روسیه در اوکراین رای منفی داد، بولیوی، کوبا و السالوادور هم رای ممتنع دادند و ونزوئلا رأی نداد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار