کد خبر: 1173472
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
همزمان با خروج دیپلمات‌های دانمارکی، وزارت خارجه عراق هتاکی مجدد به قرآن کریم که ساعاتی پیش در دانمارک صورت گرفت را محکوم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عراق سوزاندن قرآن در مقابل سفارت خود در دانمارک را محکوم کرد و از مقامات کشور‌های اتحادیه اروپا خواست تا به سرعت «درباره آنچه آزادی بیان و حق تظاهرات می‌خوانند تجدید نظر کنند».

یک گروه در دانمارک امروز (دوشنبه) بار دیگر با حضور مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، اهانت به قرآن کریم، را تکرار کرده و یک نسخه از قرآن را به آتش کشیدند.

از سویی دیگر احمد الصحاف، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد عصر امروز (دوشنبه) دیپلمات‌های دانمارکی خاک این کشور را را ترک کردند.

پیش از آن و در روز جمعه نیز گروهی که خود را «وطن پرست دانسکه» یا ملی‌گرایان دانمارکی می‌نامیدند، در اقدامی هتاکانه یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ آتش زدند.

پس از حادثه روز جمعه، لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک این اقدام را «حماقت» نامید و گفت: «توهین به دین دیگران یک اقدام شرم‌آور است و هدفی جز تحریک و ایجاد تفرقه ندارد». با این حال او گفت که سوزاندن کتب مذهبی در دانمارک جرم نیست.

کشور‌های مسلمان اقداماتی از این دست را که علاوه بر دانمارک، در سوئد نیز صورت گرفته، به شدت محکوم کرده‌اند. روز یکشنبه، سازمان همکاری اسلامی وضعیت فرستاده ویژه سوئد را به دلیل اتفاقات اخیر به حالت تعلیق درآورد و گفت که این تصمیم به دلیل اعطای مجوز تجمع از سوی مقامات سوئدی به هتاکان قرآن گرفته شده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار