کد خبر: 1175368
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
سناتور تندروی آمریکایی در واکنش به تهدید اتمی اوکراین از سوی معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که چنین اقدامی، حمله به خاک ناتو تلقی خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «لیندسی گراهام» سناتور تندروی جمهوری خواه آمریکایی به اظهارات «دیمیتری مدودیف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه درباره جنگ اوکراین واکنش نشان داد و مدعی شد که حمله اتمی روسیه به اوکراین به عنوان حمله به ناتو تلقی خواهد شد حتی با وجود اینکه اوکراین عضوی از این سازمان نیست.

دیمیتری مدودیف که یک دوره رئیس جمهور روسیه نیز بوده اخیرا گفته، اگر نیروهای اوکراینی تهدید علیه قلمروی روسیه باشند مسکو ممکن است از سلاح اتمی استفاده کند.

گراهام در پاسخ در حساب توئیتری خود نوشت: به دوستان روسی‌ام که درباره استفاده از سلاح اتمی صحبت می‌کنند؛ باید این را بدانید به خاطر نزدیک بودن اوکراین به خاک ناتو هر حمله اتمی به این کشور حمله به ناتو تلقی خواهد شد.

وی در ادامه توئیت خود مدعی شد: حمله شما به اوکراین موثر نیست، عقب نشینی کنید و بسیاری از جوانان روس را از مرگ بی معنا نجات دهید. 

این سناتور آمریکایی همچنین اظهارات دیمیتری مدودیف را نیز بازنشر کرده که در آن گفته: تصور کنید اگر حمله‌ای که ناتو از آن حمایت می‌کند موفقیت آمیز باشد و آنها بخشی از سرزمین ما را زا بین ببرند طبق قوانین روسیه از فرمان رئیس جمهور در زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم. 

مدودیف همچنین با اشاره به دکترین اتمی روسیه بر ضرورت استفاده از سلاح اتمی در صورت تهدید قلمروی روسیه با یک حمله متعارف سخن گفته است.

علیرغم مخالفت کشورهای غربی با حمله اوکراین به خاک روسیه، ارتش اوکراین اخیرا حملات پهپادی را علیه مسکو و شبه جزیره کریمه ترتیب داده است. هرچند که به گفته مقامات روس همه این حملات با استفاده از سامانه‌های پدافندی روسیه دفع شده است.

اوکراین از اواسط فصل بهار ضد حملاتی را با هدف بازپس گیری قلمروی تحت کنترل روسیه آغاز کرده است که با ناکامی مواجه شده است.برخی ناظران سیاسی، حملات پهپادی اوکراین به مسکو را واکنش کی‌یف به ناکامیهای این کشور در این ضد حملات اخیر خود خوانده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار