کد خبر: 1176467
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلا خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سیدکاظم دلخوش اباتری درباره نشست روز یکشنبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز موضوع انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلا در دستور کار قرار گرفت و ۱۵ نفر از نمایندگان از سوی اعضای کمیسیون برای عضویت در این هیأت تعیین شدند.

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: به زودی جلسه هیأت برای تعیین هیأت رئیسه تحقیق و تفحص از کانون وکلا برگزار خواهد شد.

دلخوش درباره نمایندگانی که عضو هیات تحقیق و تفحص شدند، عنوان کرد: طبق رأی اعضای کمیسیون، رضا تقی‌پور، سیدمحمدمولوی، حسینعلی حاجی دلیگانی، علی‌اصغر بسطامی، احمدحسین فلاحی، سیدکاظم دلخوش، بهروز محبی نجم‌آبادی، حسن نوروزی، علی‌اصغر عنابستانی، مهدی باقری، نصرالله پژمانفر، سیدشمس‌الدین حسینی، حسین رجایی، محمدتقی نقدعلی و علی خضریان به عنوان اعضای این هیات انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح حمایت از افشاکنندگان فساد پیش از این در صحن مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد. اما ایراداتی از سوی شورا به این طرح گرفته شد و برای تامین نظر شورا این ایرادات در کمیسیون رفع و تصویب شد.

در نشست علنی ۶ تیرماه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی مبنی برتصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری و اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار