کد خبر: 1176870
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اساس استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی، ۹۷ درصد از آب‌های زیرزمینی نوار غزه غیر قابل آشامیدن هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، مجموعه سازمان‌های خصوصی فلسطین در گزارشی از غیرقابل شرب‌بودن ۹۷ درصد از آب‌های زیرزمینی نوار غزه، بر اساس استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

بر اساس این گزارش مشکل آب در نوار غزه، مشکلی پیچیده است که شرایط سیاسی، اشغال ۵۶ ساله این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، محاصره بیش از ۱۶ ساله نوار غزه توسط صهیونیست‌ها، دودستگی‌ها، رشد فزاینده تعداد ساکنان و محدودیت منابع طبیعی در آن سهیم است.

بنا بر این گزارش، نوار غزه ۳ دره اصلی را در بر می‌گیرد که عبارتند از دره غزه در میانه این باریکه، دره بیت حانون در شمال غزه و دره السلقا در جنوب این منطقه. اشغالگران صهیونیست با ممانعت از سرازیرشدن طبیعی آب از منطقه سبز به ویژه تپه‌های الخلیل، باعث شده‌اند که این دره‌ها خشک شوند.

این مجموعه اعلام کرد که با توجه به پاسخگو نبودن حجم سفره آب زیرزمینی نوار غزه جهت تأمین آب این منطقه، باید راه‌های نوینی مانند ساخت ایستگاه‌های آب‌شیرین‌کن، افزایش واردات آب، گردآوری آب باران و تصفیه فاضلاب جهت تأمین آب غزه در نظر گرفته شود؛ اقداماتی که برای تحقق، نیازمند حمایت بین‌المللی، افزایش بینش عمومی نسبت به اهمیت محافظت از آب، سیاست‌گذاری و اتخاذ راهبرد‌های دولتی با هدف افزایش شیرین‌سازی آب دریا و بهبود مدیریت منابع آب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار